گرد و غبار در فارس تشدید می‌شود

ایسنا/فارس مدیرکل هواشناسی فارس از تشدید وضعیت فعلی گرد و غبار در برخی نقاط استان به ویژه کلانشهر شیراز و کازرون تا فردا چهارشنبه ۲۸ اسفند خبر داد.

مهرداد قطره سامانی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: پیرو اطلاعیه اداره کل هواشناسی فارس مبنی بر ورود توده گرد و غبار از سمت عربستان به مرزهای جنوبی کشور، اکنون شاهد تشدید گرد و غبار و افزایش غلظت لحظه‌ای هستیم.

او افزود: میزان دید افقی در کازرون در بدترین شرایط به ٢ کیلومتر و در شهر شیراز به ٣ کیلومتر رسیده و این وضعیت در حال تشدید شدن است.

مدیرکل هواشناسی فارس ادامه داد: فردا چهارشنبه ۲۷ اسفند همچنان شاهد گرد و غبار انتقالی خواهیم بود که موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد؛ البته همانند سری قبل به صورت بارندگی همراه با گرد و غبار نخواهد بود، چون میزان بارش اندک است، اما در برخی نقاط ممکن است همراه با گل و لای باشد.

قطره‌سامانی با بیان اینکه برای روز پنج شنبه ۲۸ اسفند نیز انتظار بهبود این وضعیت و عدم گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود، عنوان کرد: این هوا برای گروهها حساس به وژه بیماران تنفسی ناسالم است، لذا این افراد از رفت و آمد خارج از محیط منزل اجتناب کنند، در و پنجره را بسته نگه دارند و به نکات ایمنی توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره کل محیط زیست فارس توجه کنند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.