گرندپری هند هفته آینده iبه پایان می رسد

این خبر امروز سهشنبه ۹ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

گرندپری هند هفته آینده iبه پایان می رسد

عصر خودرو : با اینکه تنها دو گرندپری iبه پایان فصل باقی مانده اما هنوز پرونده قهرمانی فصل باز است و این رقابت در گرندپری هند iبه اوج خود رسیده و احتمالاً تا هفته آینده تکلیف آن روشن خواهد شد.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از تهران الف پرونده ی فصل ۲۰۱۲ مسابقات جایزه بزرگ فرمولا وان باز و همچنان رقابت آن داغ و نفس گیر است .انتظار می رفت که در گرندپری هند با از دور خارج شدنِ یکی از دو رقیب اصلی برای قهرمانی فصل (یعنی آلونسو و فتل) پرونده تایتل ۲۰۱۲ بسته شود ، اما این چنین نشد و سباستین فتل و فرناندو آلونسو ، همچنان رقابت خود را سایه iبه سایه ادامه می دهند iبه امید آنکه یکی از آنها از دور خارج شده و دیگری برنده میدان شود تا یک تایتل (عنوان قهرمانی فصل) را iبه کارنامه خود اضافه کند.
طبق رسم همیشگی iبه سراغ تحلیل گرندپری و پیست می رویم.
گرندپری هند از جمله راند های مسابقات اتومبیلرانی فرمولا وان است . این گرندپری برای اولین بار در سال گذشته برگذار شد، هرچند که ایده ی میزبانی هند برای یکی از مسابقات از سال ۱۹۹۷ وجود داشت ، اما این اتفاق بدلایل مختلف از جمله نبود پیست مناسب امکان پذیر نبود تا سرانجام در سال ۲۰۱۱ و با صرف iبها ی ۲۱۰ میلیون دلاری ( با قیمت فعلی دلار معادل: ۸۳۷میلیارد تومانی ) پیست مورد نیاز ساخته و افتتاح شد.
همانطور که گفتیم پیست بین المللی buddh (به تلفظ انگلیسی : بُد و iبه تلفظ هیندی : پیست بین المللی “بوت”) در سال ۲۰۱۱ ساخته شد . طراحی این پیست که iبه عقیده ی عده ای از کارشناسان انقلابی در طراحی پیست های اتومبیلرانی بشمار می رود توسط هرمان تیلک انجام پذیرفته است. تیلک یکی از معروف ترین طراحان پیست های موتورسپورت است ،او طراحی ۱۸ پیست که اکثرا از پیست های فرمولا وان است را در کارنامه ی خود دارد مانند پیست های فرمولا وانِ بحرین ، مالزی ، چین ، ترکیه ، امارات و آمریکا . پیست Buddh ، ۱۶ پیچ iبه همراه ۴ مسیر جایگزین را در خود جای داده است که بیش تر پیچ های آن نیرو جیِ خوبی را iبه راننده اعمال می نماید که این نیرو در پیچ ۱۱ و ۵ با ۴٫۰G iبه اوج خود می رسد فشار بقیه پیچ های آن نیز در رده های ۳ تا ۴ جی قرار می گیرد که راندن در پیست را بیش از پیش دشوار می سازد .
در روز مسابقه ، آلونسو که از مقام پنجم مسابقه را آغاز نمود تا آخر مسابقه سعی در کم نمودن فاصله وقتی خود با فتل را داشت و تا حدودی نیز iبه این هدف نایل آمد و چها نفرِ جلوی خودش را پشت سر گذاشت اما در آخر با فاصله ی ۹٫۶ ثانیه ای با فتل از خط پایان گذشت و دوم شد . بعد از پایان مسابقه فرناندو iبه خبرنگاران گفت که “مبارزه با ردبول کار مشکلی است … . ما می دانیم که iبه اندازه کافی سریع نبودیم اما سعی نمودیم تا جای ممکن امتیازات کمی از دست دهیم ” و اضافه نمود که “تیم نا امید نشده است و ما همچنان iبه رقابت ادامه می دهیم”.
دو راننده تیم مک لارن یعنی لوئیس همیلتون و جنسن باتن هم بترتیب چهارم و پنجم شدند که هرچند برای تیم یک جایگاه قابل قبول بود اما برای هر کدام از راننده ها راضی نماینده نبود و تنها نکته حائز برای جنسن باتن اهمیت ثبت سریعترین لپِ مسابقه با وقت ۱:۲۸٫۲۰۳ در لپ ۶۰ بود .
استراتژی تعویض تایرِ (اکثر) رانندگان در این مسابقه بصورت دو توقفه بود و بیش تر رانندگان (بجز چهار تای آن ها) با تایر سافت مسابقه را آغاز نموده و در توقف بعد که در بازه ی لپ ۲۵ تا ۳۴ بود iبه تایر هارد سویچ می نمودند .
از دیگر اتفاقات قابل ذکر این مسابقه ، پنچر شدن تایر پرز بخاطر برخورد بال جلویی خودروی دنیل ریکاردو با تایر عقبی اش ، خرابی ترمز های پدرو دلارسا و انصراف دیر هنگام شوماخر از مسابقه در لپ ۵۵ iبه سبب نا امیدی از پایان مورد انتظار از مسابقه بود. البته شوماخر بعد از انصراف از مسابقه از طرف کمیته دوران بخاطر بی توجهی iبه پرچم آبی* مورد باز خواست قرار گرفت.
در آخر فتل برنده مسابقه شد و اختلاف امتیازی خود با آلونسو را حفظ نمود تا مشخص شدن تکلیف قهرمانی فصل iبه گرندپری بعد موکول شود .

سه شنبه ۹ آبان   ۶:۲

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.