گروه ˝نقش˝ با دو اثر تازه می‌آید

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

دو اثر تازه گروه ˝نقش˝ به سرپرستی امیر شریفی به زودی از سوی انتشار یافتنات ماهور منتشر می‌شود.

امیر شریفی، سرپرست گروه نقش و نوازنده تار و سه تار در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای انتشار یافتن دو اثر هستیم که این آثار به زودی روانه بازار موسیقی می‌شود.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: عنوان این آثار “افشارگان” و “ماهورگاهان” است و از سوی انتشار یافتنات ماهور منتشر می‌شود.

سرپرست گروه “نقش” تاکید کرد: این آثار موسیقایی برگرفته از کنسرت‌های قبلی گروه نقش است و شامل دو سی‌دی است که قطعات آن در دستگاه افشاری و ماهور است.

شریفی دربارهٔ اعضا و نوازندگان این گروه گفت: در این اثر مهدی امامی (خواننده)، حسین خوش‌چهره (نی)، مرجان مهربان (قانون)، نازنین تن‌ساز (عود) از اعضا و نوازندگان این گروه می باشند، همچنین من به عنوان سرپرست و نوازنده تار و سه‌تار با این گروه همکاری می‌کنم.

لازم به یادآوری است، گروه نقش پاییز ۸۹ با همکاری امیر شریفی و مهدی امامی تاسیس شده است.

آلبوم‌های “برافشان” در دستگاه ماهور و چهارسو در آواز افشاری که اولین پروژه‌های این گروه بود با آواز تأثیرگذار و پر توان مهدی امامی و با حمایت‌های محمد موسوی مدیر انتشار یافتنات ماهور انتشار یافتند.

در کنار این آلبوم‌ها، اجراهای متعدد در تهران و شهرستان‌ها و حضور در فستیوال‌های بین‌المللی موقام آذربایجان و صوفی الجزایر از دیگر فعالیت‌های این گروه موسیقی کلاسیک ایرانی است.

همچنین کنسرت گروه موسیقی “نقش” به سرپرستی امیر شریفی، تحت عنوان چهارگاه مرکب  آبان ماه قبل در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد که با استقبال مخاطبان مواجه شد. محوریت اجرای کنسرت گروه نقش آلبوم چهارگاه مرکب بود که سال ۸۸ به خوانندگی مظفر شفیعی و با همکاری انتشار یافتنات آوا خورشید انتشار یافت.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.