گروه بوکو حرام مسئولیت یک رشته حملات را در نیجریه پذیرفت

به گزارش خبرگزاری فرانسه از شهر کانو در نیجریه ، حدود بیست و چهار مورد آتش سوزی در دکل های تلفن همراه در شهرهای منطقه نا آرام شمال کشور در روزهای سه شنبه و چهارشنبه صورت گرفته است که بیانگر نوع جدیدی از حملات از سوی گروهی است که پیش از این به دلیل حملات مسلحانه مرگبار و بمب گذاری زبانزد شده بود.

ابوالقعقعه سخنگوی این گروه اسلام گرا در یک نامه الکترونیکی روی اینترنت نوشت :ˈ ما تصمیم گرفتیم حملاتی علیه دکل های مخابراتی اپراتورهای تلفن همراه به دلیل کمک این اپراتورها به ماموران امنیتی انجام دهیم . ˈ

در بیانیه اضافه شده است : اطلاعات مخابراتی به نیروهای امنیتی نیجریه کمک می کند که برادران ما را دستگیر کنند. ˈ

رییس پلیس نیجریه روز پنجشنبه دستور داد، در واکنش به این سلسله آتش سوزی ها ، تاسیسات مخابراتی به طور بیست و چهار ساعته تحت مراقبت قرار گیرند.

این گروه همچنین هشداری علیه کارکنان رادیو صدای امریکا که تحت حمایت مالی دولت امریکا قرار دارد، صادر کرد.

این رادیو به نقل از یک منبع که گفته شد معاون رهبر گروه بوکو حرام است، گزارش داده بود که این گروه در حال انجام مذاکرات محرمانه با دولت نیجریه است ادعایی که بوکو حرام به شدت آن را مردود دانسته است.

در بیانیه گروه آمده است : به دلیل لطمه ای که به عقیده ما صدای امریکا دارد به اسلام وارد می کند ، به تمام گزارشگران و کارکنان این ایستگاه رادیویی اطلاع می دهیم که هرکس قصد زندگی آرام را دارد باید این سازمان را رها کند. ˈ

مترجمام ۱۴۰۳ **۱۹۱۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.