گروه «شرقی» آثاری از موتزارت با تار کیوان ساکت را اجرا می‌کند

سامان احتشامی:

سینما پرس- گروه هفت هنر/ سامان احتشامی از شروع تمرینات گروه شرقی برای اجرای مهرماه این گروه خبر داد و گفت: این اجرا قطعا بی کلام خواهد بود.

سامان احتشامی آهنگساز و نوازنده پیانو در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: در حال حاضر مشغول تمرین با گروه شرقی برای کنسرت آخر مهرماه هستیم که برای بار دهم این گروه را به صحنه می بریم.

وی افزود: در این کنسرت کیوان ساکت به عنوان نوازنده مهمان مهمان گروه را همراهی می کند و چند قطعه تکنوازی به همراه من می نوازند. این کنسرت شامل اجرای آثاری از کیوان ساکت و آثاری جهانی از مورتزارت می شود و ادامه دار کنسرتی است که من و آقای ساکت در سلیمانیه کردستان عراق هفته گذشته اجرا کردیم. این کنسرت با استقبال خوب مردم آن منطقه برگزار شد. این مردم بسیار مهمان نواز، موسیقی دوست و فرهنگ دوستی هستند.

این نوازنده پیانو تصریح کرد: این اولین کنسرت بی کلام بوده که در این منطقه برگزار شده است و من بسیار خوشحالم که اداره روشن بیری که اداره ارشاد آن منطقه است ما را برای این اجرا دعوت کردند و بسیار هم پذیرایی خوبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۰ گروهی به نام گروه شرقی تشکیل شد که در آن نوازندگان مختلف پیانو را همراهی می کنند، این گروه هم موسیقی فرنگی اجرا می کنند هم موسیقی محلی و ملی و اصولا هم پیرو سبک خاصی نیستیم و دوست داریم قابلیت سازهای مان را نشان دهیم. به طور مثال با ساز ایرانی چون کمانچه و سازهای پوستی قطعات فرنگی اجرا می شود. این قطعات متشکل از قطعات من و قطعات نوازنده هایی است که گروه را همراهی کرده اند.

احتشامی اظهار داشت: مسعود حبیبی نوازنده دف، محمود فرهمند نوازنده تنبک، محسن شریفیان و سینا سرلک، کوروش بابایی نوازنده کمانچه، یلدا صمدی نوازنده پیانو، سینا سلیم زاده نوازنده پیانو و پیمان جوانمرد هنرمندانی هستند که در اجراهای گروه شرقی با ما همکاری داشته اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اجرای مهرماه گروه شرقی قطعا بی کلام خواهد بود و می خواهیم نشان دهیم که بدون کلام هم می توان کنسرت خوبی اجرا کرد.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۴۹۱


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.