گروگان هایی که سکوت خود را شکستند

عکاس خبری انگلیسی که ماه گذشته میلادی در سوریه توسط گروه های شبه نظامی گروگان گرفته شده بود برای نخستین بار از زمان آزادی لب به سخن گشوده است. John Cantlie از انگلستان به همراه همکار هلندی اش Jeroen Oerlemans به مدت یک هفته در دست شبه نظامیان در سوریه اسیر بودند. هر دو ادعا می کنند که در نهایت نیروهای ارتش آزادی بخش سوریه که در حال حاضر اپوزیسیون در این کشور به حساب می آیند، آنها را نجات داده اند. به گزارش گاردین ، کانتلی در بخش هایی از سخنان خود ادعا می کند که دائما در طول مدت اسارت تهدید به مرگ شده است. آنها زمانی که قصد فرار و نجات جان خود را داشتند هدف اصابت گلوله قرار گرفته و به شدت زخمی شده بودند.
کانتلی در این خصوص می گوید: پایم به شدت بریده شده بود و این اتفاق درست زمانی رخ داد که تصمیم به فرار گرفتیم.جای زخم ها و کبودی ها به سرعت بهبود یافت اما دست چپ من هنوز مشکل داشته و به سختی می توانم با آن کار کنم.
جئورن نیز در این خصوص می گوید: آنها به سمت هردوی ما شلیک کردند. اعصاب دستان من به شدت آسیب دیده است و حس ۳۰ درصد از دست راستم را از دست داده ام. نکته حالب در اسارت ما این بود که هیچ فرد سوری در گروهی که ما را به اسارت گرفته بودند حضور نداشتند. آنها از کشورهای آفریقایی و یا چچن بودند. ابتدا گمان کرده بودند که ما از اعضای سازمان اطلاعات جاسوسی امریکا ” سیا ” هستیم اما خیلی زود متوجه شدیم که آنها به دنبال دریافت غرامت از ما هستند. گروگان گیرهای ما دیوهایی بودند که هر روز ما را به مرگ تهدید می کردند. روزی چندبار اسلحه های خود را برای شلیک مهیا کرده و ما را وادار به ایستادن به شکل اعدامی که قرار است تیر خلاص را دریافت کند، می کردند. گاهی چاقوهای خود را تیز کرده و ادعا می کردند که تا دقایقی دیگر گردن ما را خواهند زد. زمانی که ۲۴ ساعته دستان شما را بسته و چشمهایتان را با چشم بند پوشانده و در دمای ۳۵ درجه نگاه دارند ، هرگونه فکری به سراغت می آید. مساله اینجاست که تنها فردی که گروگان گرفته می شود در عذاب نیست بلکه تمام دوستان و اطرافیان او نیز روزهای سختی را تجربه می کنند.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.