گزارش از مناظره اقتصادی ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰

اولین مناظره ۷ نامزد انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش ممتازنیوز،‌ اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با حضور ۷ داوطلب تایید صلاحیت شده (سیدابراهیم رئیسی،‌ محسن رضایی،‌ سعید جلیلی،‌ محسن مهرعلیزاده،‌ عبدالناصر همتی،‌ علیرضا زاکانی،‌ امیرحسین قاضی زاده) در رسانه ملی آغاز شد.

هر یک از داوطلبان در بدو ورود به محل مناظره اظهارات کوتاهی در خصوص رقیب خود در انتخابات پیش رو بیان کردند.

پاسخ رئیسی به سوالات مناظره اقتصادی

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی در اولین مناظره در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موانع تولید چیست و اولویت هایش  برای رفع این موانع کدام است؟ گفت: موانع تولید از مسایل مهمی است که امروز تولیدکنندگان با آن مواجه اند و باید کاری  کرد که تولیدکنندگانی که با اندیشه در تولید حضور یافتند و تولیدشان دچار مشکل شده، جذابیت برای تولید را برایشان ایجاد کنیم و از آن طرف جذابیت امور اقتصادی غیرمولد را بکاهیم.

وی افزود: اینکه پول ها به طرف ارز و زمین و طلا و … برود باید جاذبه اش از دست برود و جاذبه آن برای تولید ایجاد شود و این امر نیاز به ساز و کار دارد. باید ساز و کارهایی مثل ایجاد مالیات و کاستن از مالیاتی که تولیدکنندگان دارند  را فراهم کنیم و ۲۵ درصد مالیات برای تولید داشتیم که  باید با شیب پایین تر آن‌را ملایم کنیم  و به ۱۰ درصد کاهش دهیم  باید برای  تولید  در عمل کاری کنیم که مشکلی نداشته باشد و  قاچاق از بین برود  وباید نقدینگی به طرف تولید برود.

پاسخ رضایی به سئوالات مناظره اقتصادی

محسن رضایی در پاسخ به سوالی درباره اصلاح فرآیند بودجه ریزی کشور، اظهار کرد: مردم عزیز ۸ سال پیش در همین مکان در برابر آن کلید بی خاصیت من یک هزار تومانی را به شما نشان دادم و گفتم اگر این روند ادامه پیدا کند پول ملی ما سقوط پیدا می کند.

وی با طرح این پرسش که چرا چنین شده است؟ گفت: باید به این پرسش پاسخ داد که چرا مردم نان قرضی می گیرند. رابطه دولت با اقتصاد و رابطه اقتصاد با مردم تنظیم نشده است و دولت دست در جیب مردم می کند. در بانک مرکزی هم به همت اقای همتی و دوستانشان روندی را پیش بردند که دست در جیب مردم می کنند.

وی با انتقاد از روند تامین کسری بودجه توسط دولت، ادامه داد: نرخ ارز را پایین آوردند،  پول ها را بدون حساب و کتاب در بورس تشویق کردند و بعد که تامین مالی کردند مردم را در زمین و زمان نگه داشتند.

رضایی گفت: مگر زندگی مردم باید از زندگی دولت جدا باشد؟ چرا باید قطار انقلاب روز به روز کوچک شده باشد و قطار انقلاب به یک اسکوتر ( وسیله حرکتی تک نفره مانند دوچرخه) تبدیل شده باشد.

پاسخ همتی به سوالات اقتصادی اولین مناظره

پاسخ رضایی به سئوالات مناظره اقتصادی

پاسخ مهرعلیزاده به سئوالات مناظره اقتصادی

پاسخ قاضی‌زاده به سوالات اقتصادی اولین مناظره

این خبر تکمیل می شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.