گزارش تصویری ؛ برج ایفل موسیقی می‌شود

۱۹خردادماه،

موسیقی > جهان– ممتازنیوز:
جوزف برتولوزی آهنگسازی آمریکایی است که مشهورترین اثر معماری فرانسه، یعنی برج ایفل را به ساز اختصاصی برای خودش تبدیل کرد و از بخش‌های مختلف این برج برای ضبط ۲۰۰۰ نمونه صدا استفاده کرد.

  1. تبدیل برج ایفل به درام

    تبدیل برج ایفل به درام

  2. تبدیل برج ایفل به درام

    تبدیل برج ایفل به درام

  3. تبدیل برج ایفل به درام

    تبدیل برج ایفل به درام

  4. تبدیل برج ایفل به درام

    تبدیل برج ایفل به درام

  5. تبدیل برج ایفل به درام

    تبدیل برج ایفل به درام

  6. تبدیل برج ایفل به درام

    تبدیل برج ایفل به درام

  7. تبدیل برج ایفل به درام

    تبدیل برج ایفل به درام

  8. تبدیل برج ایفل به درام

    تبدیل برج ایفل به درام

براساس گزارش تلگراف، برج ایفل که برای صدها سال در آهنگ‌ها و فیلم‌های بسیاری درخشیده است،‌اکنون در آهنگ‌سازی به عنوان یک ساز مورد استفاده قرار گرفته‌است.

این برج توسط آهنگ‌سازی به نام جوزف برتولوزی آمریکایی برای ضبط قطعات پروژه موسیقی به نام موسیقی برج به عنوان ساز درام مورد استفاده قرار گرفته‌است. این آهنگ‌ساز با استفاده از چکش‌های لاستیکی، چوب‌های درام، و حتی کنده‌های بزرگ درخت که با پشم گوسفند پوشانده شده‌بودند در سرتاسر این برج ۳۲۴ متری حرکت کرده و با شدت‌های مختلف به بخش‌های متفاوت آن ضربه وارد کرده و صداهای ایجاد شده را ضبط کرد.

در نهایت قرار است این اصوات در کنار یکدیگر قرار گرفته و آکورد و ملودی برپایه سازهای کوبه‌ای تنظیم شوند. تیم برتولوزی از ماه می تاکنون بیش از دوهزار نمونه صدا از برج ضبط کرده‌اند.

برج ایفل اولین بنای تاریخی نیست که برتولوزی از آن به عنوان ساز استفاده کرده‌است. وی پیش از این از پل معلق مید-هادسن نیز به عنوان ساز برای ضبط کارهایش استفاده کرده بود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.