گزارش خبری آریا، سونامی تغییرات در وزارت صنعت،معدن و تجارت

 خبرگزاری آریا- وزیر صنعت ، معدن وتجارت در حالی که در پکن به سر می برد سه معاونت حساس این وزارتخانه را تغییر داد
به گزارش خبرنگار اقتصادی آریا،  در حالی که مهدی غضنفری  وزیر صنعت ، معدن وتجارت به همراه محمود احمدی نژاد برای شرکت در اجلاس سازمان شانگهای در پکن پایتخت چین به سر می برد ؛ وزیر صنعت و معدن و تجارت سه تن از معاونین خود را تغییر داد.
 وزیر صنعت ، معدن وتجارت که طی ماه های اخیر زیر انتقادات فراوانی به واسطه مسئولیت وزارتخانه متبوعش قرار دارد و حتی شایعه استعفای وی و درگیری او با خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی بر سر زبان ها افتاد صبح امروز در پکن و از راه دور سه تن از معاونین اصلی این وزارتخانه را از کار برکنار کرد و سه نفر دیگر را بر سر کار نهاد.
 شاید مهمترین تغییر این بار  وزیر صنعت ، معدن وتجارت عزل محمد علی ضیغمی یار همیشگی خود بود که از زمان ریاست غضنفری بر سازمان توسعه تجارت  همراه غضنفری بود و بعد از وزیر شدن غضنفری وی به ریاست سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان منصوب شد و بعد از چند صباحی حساسترین معاونت وزارتخانه اسبق بازرگانی یعنی بازرگانی داخلی که وظیفه تنظیم بازار را بر عهده دارد به وی نهاده شد و در این اواخر رسانه ها از برکناری قریب الوقوع ضیغمی خبر داده بودند و بالاخره این امر رنگ واقعیت به خود گرفت.
جانشین ضیغمی از زیر مجوعه خود او  آمده است و حسن رادمرد رئیس اسبق مرکز امور اصناف و بازرگانان به حکم غضنفری فعلا به عنوان سرپرست این معاونت حساس به فعالیت خواهد پرداخت.
جایگزینی بعدی غضنفری در سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان که در این ۳ ساله سومین رئیس خود را تجربه می کند صورت گرفته است و طبق حکم وزیر صنعت ، معدن وتجارت محمد حسین نکویی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صندلی خود را به سید جواد تقوی معاون بازرسی و نظارت این سازمان واگذار کرده است.
تغییر بعدی غضنفری در حوزه صنعت رخ داده است و غلامرضا شافعی را به سمت معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) منصوب کرده است.
با انتصاب شافعی که سابقه وزارت خانه های صنایع و تعاون سابق را در کارنامه خود دارد، سید مجید هدایت یکی از مدیرانی که از زمان وزارت محرابیان بر وزارت صنایع باقی مانده بود از تیم غضنفری جدا شده و وزیر صنعت فرد مورد نظرخود را بر صندلی ایدرو نشاند.
تغییرات غضنفری به اینجا ختم نمی شود و انتصاب  کیومرث فتح الله کرمانشاهی به سمت معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران آخرین جابجایی غضنفری محسوب می شود .
بر اساس این گزارش ، باید دید با تغییرات صورت گرفته؛ در رویه کاری وزارتخانه  صنعت ، معدن وتجارت در دو حوزه صنعت و بازرگانی بخصوص در بحث بازرگانی و مباحثی چون تنظیم بازار و نظارت و برخورد با متخلفان چه تغییری صورت خواهد گرفت و به طور مثال تقوی که به عنوان رئیس جدید سازمان حمایت منصوب شده است معاون بازرسی و نظارت این سازمان بوده و به طور کامل در حوزه نظارت اشرافیت دارد و همچنین رادمرد که به عنوان سرپرست معاونت بازرگانی داخلی انتخاب شده با اصناف به خاطر سمت فبلی خود رابطه نزدیک و تنگاتنگی دارد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.