گزارش دیلی میل از درآمد پوتین از ۲۵۵ آپارتمان لوکس در لندن

پوتین قرار است صدها میلیون پوند از یک مجتمع ساختمانی لوکس در یک منطقه منحصر به فرد در لندن به دست آورد.

گزارش دیلی میل از درآمد پوتین از ۲۵۵ آپارتمان لوکس در لندن

به گزارش ممتاز نیوز، به نوشته روزنامه دیلیمیل، روسیه در حال ساخت ۲۵۵ واحد آپارتمان در کنزینگتون است که در سال ۲۰۰۶ به قیمت ۸ میلیون پوند با استفاده از یک شرکت فراساحلی خریداری کرد.

روسیه همچنین قصد دارد از سود کلان این طرح برای بازسازی املاک سفارت خود در لندن بهره ببرد.

اما اسناد منتشر شده نشان می‌دهد که هرگونه سود مازاد این پروژه مستقیم به کرملین می‌رسد.

این روزنامه همچنین فاش کرد که یک بانکدار مستقر در مسکو که به اتهام فساد محکوم شده، به نظر می‌رسد که از نزدیک در این برنامه شرکت داشته است.

“النا کوتووا” فردی است که نامش در دستورالعمل‌های مربوط به شورای کنزینگتون و چلسی آمده است. او شغلش را در بانک اروپایی ساخت و ساز و بازسازی به دلیل محکومیت در پرونده فساد به اتهام احتمال دریافت یک میلیون پوند رشوه در مسکو در ۲۰۲۲ از دست داد.

آژانس ملی جرم و جنایت انگلیس همچنین به این نتیجه رسید که کوتووا از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ برای پروژه‌هایی در بانک اروپایی ساخت و ساز و بازسازی رشوه درخواست کرده و به همین دلیل آپارتمان ۱.۵ میلیون پوندی او در لندن و همچنین ۲۳۰ هزار پوند پول نقد را مصادره کرده است. اما او همچنان بر بی گناهی خود تاکید دارد.

بر اساس تحولات مشابه، کرملین می‌خواهد سرمایه هشت میلیون پوندی خود را به صدها میلیون پوند تبدیل کند. این اخبار در حالی منتشر شده که کرملین در حال سود بردن از چنین ملکی در انگلیس ضمن درگیر بودن در جنگ پر هزینه در اوکراین است.

در سال جاری میلادی الیگارش‌های روس نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با تحریم‌هایی روبرو شده‌اند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.