گزارش عملکرد سه ماهه سوم سالم زی

هم اکنون که بیش از ۹ ماه از فعالیت نشریه اینترنتی سالم زی می گذرد، می توانیم بگوییم که به آینده بیش از پیش امیدوار شده ایم و تقریباً می دانیم که چه وقایعی را پیش رو داریم.

۹ ماه ِ گذشته برای ما، سرشار از امیدهای جدید و اخبار خوش بود. از معرفی سالم زی در رسانه هایی همچون شبکه من و تو ۱ و بی بی سی فارسی گرفته، تا انتخاب سالم زی به عنوان برترین سایت سلامت در جشنواره وب ایران. انتظار داریم که در سال جدید نیز افق های جدیدی از موفقیت در انتظار سالم زی باشد.

گزارش های سه ماهه سالم زی در اولین سال فعالیتش قبلاً هم به اطلاع شما رسیده اند. (+ و +) این گزارشات مجموعه ای از آمار و ارقام بازدید و رشد سایت را به همراه آگاهی شما خوانندگان عزیز در بر دارند. اینک، سومین گزارش عملکرد سایت، در اختیار شما است.

Reportq3.jpg

نسخه نهایی
همچنان که از شروع به کار سالم زی می گذرد، ما به نسخه نهایی نزدیک می شویم و سعی می کنیم با اعمال نظرات شما در سایت، سالم زی را به ایده آلی برای خوانندگان تبدیل کنیم.

به همین منظور شما در آینده نزدیک شاهد تغییرات ظاهری و البته زیرپوستی در سایت خواهید بود. به خاطر داشته باشید که ما همیشه شنوای نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما هستیم. می توانید نظرات ارزنده خود را از طریق تماس ایمیلی، صفحه فیسبوک و همچنین توییتر با ما در میان بگذارید.

تلاش ما همچنان بر پایه راضی نگه داشتن شما خوانندگان و دوستان عزیز و البته بهبود کیفی سایت استوار خواهد بود.

آمار و ارقام
در گزارش های منتشر شده قبلی، شاهد رشد سالم زی بودید و در این گزارش هم این رشد در میزان بازدید از سایت به چشم می خورد.

سالم زی هم اکنون در رتبه ۳۳۰٫۲۴۶ سایت الکسا قرار دارد که نسبت به ۳ ماه گذشته ۱۴۸٫۰۵۹ رتبه صعود داشته است.

طی ۳ ماه گذشته سالم زی پذیرای ۴۶٫۷۳۶ نفر بازدید کننده یکتا بوده است. از این تعداد بازدید کننده ۶۵٪ بازدید کننده جدید سایت بوده اند و ۳۵٪ آنها از بازدید کنندگان قدیمی سایت محسوب می شوند. بازدیدکنندگان سالم زی، کل مطالب سایت را در سه ماهه ی سوم ۲۴۰٫۳۴۸ بار مطالعه کردند که این عدد در سه ماهه دوم، ۱۰۸٫۶۴۲ بار بوده است.

رشد سالم زی نسبت به دوره گذشته اندکی کند شده است و این روند برایمان قابل قبول است، زیرا بر این باوریم که هرچه شما بالاتر بروید، رشد سخت تر و آهسته تر خواهد شد.

به منظور مشاهده دقیق تر آمار و ارقام می توانید فایل خروجی سرویس گوگل آنالیتیکز را دانلود نمایید.

دسته دیگری از خوانندگان که هم اکنون سالم زی را از طریق فید و ایمیل دنبال می کنند، خوانندگان ثابت ما هستند که تعدادشان از ۹۰۰ نفر گذشته است.

شما هم می توانید از طریق اضافه کردن این آدرس در خوراک خوان خود، فید سالم زی را دنبال کنید. و یا از با وارد کردن ایمیل خود در پایین صفحه، مطالب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

شبکه های اجتماعی
اگر تا کنون سالم زی را در شبکه های اجتماع دنبال نکرده اید، حالا زمان آن رسیده تا از نکات پرطرفدار سالم زی ۱۱ در فیسبوک و توئیتر بهره مند شوید.

فعالیت ما در این شبکه های اجتماعی همچنان به قوت خود باقیست و از ماه های آینده این فعالیت در شبکه اجتماعی گوگل پلاس نیز آغاز می شود. و شما می توانید محتواهایی همچون سالم زی ۱۱ و مطالب منتشره را در این شبکه اجتماعی دنبال کنید. چنانچه مایل به دنبال کردن محتوای مفید سالم زی هستید، می توانید هم اینک صفحه سالم زی در گوگل پلاس را نیز دنبال کنید.

تقدیر و تشکر
سالم زی موفقیت خود را مدیون افرادی می داند که طی ۹ ماه گذشته سعی کردند تا ما را بیشتر با خوانندگان وب آشنا کنند. به عنوان مدیر سایت و نماینده تیم سالم زی، از روزنامه دنیای اقتصاد، پایگاه اطلاع رسانی وبسایت های ایران (وبنا)، بی‌بی‌سی فارسی (برنامه کلیک فارسی)، شبکه منو تو ۱ – برنامه (Tech Show) و تمامی دوستانی که سالم زی را در سایت یا بلاگ خود معرفی کرده اند، کمال تشکر را دارم.

علیرضا وزیری
اول اردیبهشت

***

سخن سردبیر
امروز، ۹ ماه از آغاز به کار نشریه اینترنتی سالم زی گذشته است. ایده سالم زی با هدف ورود به عرصه اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی های عمومی در محیط اینترنت ایجاد شد؛ و بازخوردهای دریافتی، در این ۹ ماه، ما را به ادامه کار بسیار امیدوار کرده است.

به عنوان سردبیر این نشریه، بیشترین توجه را در کنار تولید محتوای جدید و مورد علاقه خوانندگان، به کیفیت مطالب معطوف کرده ام. دوستان و همکارانی که در سالم زی فعالیت می کنند نیز نهایت سعی خود را در تولید بهترین محتوا لحاظ می کنند.

ما در سالم زی استاندارد های خاصی را برای انتشار مطالب وضع کرده ایم. برای هر مطلب، از انتخاب سوژه تا آخرین مرحله انتشار، چک لیست های خاصی بررسی می شوند. رعایت استانداردهای کمی و کیفی برای انتشار یک مطلب در سالم زی، زمان زیادی را از افراد مختلف تیم تحریریه (نویسنده، ویراستار، ویراستار تصاویر و سردبیر) می گیرد. با این وجود اگر مطلبی خارج از روند استاندارد به مرحله انتشار برسد، از انتشار آن جلوگیری شده و برای رفع نقص برگشت می خورد.

اما این گفته ها از سر منت نیست. بسیاری از شما می دانید که تمام تلاش ما در ۹ ماه اخیر، تنها رضایت شما خوانندگان عزیز بوده است. و ارزش این رضایت برای ما بیش از این است. علت اصلی این گفته ها در خصوص روند انتشار محتوا در سالم زی، صحبت با مسئولین سایت ها و نشریاتی است که از مطالب ما استفاده می کنند، بی آنکه به زحمتی که برای آنها کشیده شده توجهی داشته باشند. هر چند که جذب مخاطب برای هر سایتی خوشایند است، اما مشخص است که استفاده از محتوایی که توسط دیگران تولید شده نیز، مشخصاً جلوه خوبی ندارد.

سیاست های سالم زی در قبال استفاده از مطالب منتشر شده در آن،‌ به وضوح در بخش انتهایی تمام صفحات سایت درج شده است. لذا از تمامی همکارانی که در سایت ها و نشریات مختلف، مشغول کار در حوزه مرتبط با سالم زی هستند، استدعا دارم در جهت حمایت از نشریه اینترنتی سالم زی، استفاده از مطالب را به رعایت قواعد مشخص شده از سمت ما محدود کنند. مسلماً با رعایت این اصول، اخلاق حرفه ای شما بر ما پنهان نخواهد ماند.

پیروز و سلامت باشید
امیر صادقپور
چهارم اردیبهشت

*
سالم‌ زی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.