گزارش فارس از ماجرای املاکی که مخابرات به دولت تحویل نمی‌دهد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت ارتباطات زیرساخت می‌گوید: مخابرات پس از خصوصی‌سازی، بعضی املاک، ساختمان‌ها و تجهیزات که باید در اختیار دولت باقی می‌ماند را تحویل نمی‌دهد. مخابرات می‌گوید: املاک و ساختمان‌های مشترک در مراکز سوئیچ راه دور در حال تفکیک است.
 
 
به گزارش فارس، به تازگی اختلاف حساب شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران بار دیگر علنی شده است.
 
این بار شرکت زیرساخت اعلام کرده که ۴۵۰ میلیارد تومان از مخابرات طلب‌کار است و به سبب این بدهی، سرویس تازه از جمله اینترنت به مخابرات واگذار نخواهد کرد.
 
اما این بار شرکت زیرساخت در کنار مطرح کردن موضوع بدهی، اختلاف دیگری را نیز پیش کشیده و گفته علاوه بر بدهی، مخابرات پس از خصوصی‌سازی، بعضی املاک، ساختمان و تجهیزات که باید در اختیار دولت باقی می‌ماند را هم به شرکت زیرساخت تحویل نمی‌دهد.
 
امروز موضوع بدهی مخابرات به زیرساخت روشن شده؛ اما در مورد املاکی که مخابرات از تحویل آنها به دولت سرباز می‌زند، سوالاتی بی پاسخ مانده است.
 
پس از پیگیری خبرنگار فارس از این  ماجرا، مشخص شد که موضوع سر مراکز PC و SC است که در زمان دولتی بودن مخابرات در اختیار مخابرات بود و پس از خصوصی‌سازی قرار بود، به حاکمیت تحویل داده شود.
 
مراکز PC و SC، مراکز سوئیچ راه دور می باشند که ترافیک بین‌شهری و بین‌استانی استان‌ها را برقرار می‌کنند. تعداد SC ها ۸ مرکز و تعداد PCها حدود ۱۰۰ مرکز است.
 
در پیگیری این موضوع،‌ از طرفین، مدیر کل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص موضوع «املاک دولتی در اختیار مخابرات» به قارس، گفت: مخابرات بعضی ساختمان‌های مراکز PC و SC در سراسر کشور که باید پس از خصوصی‌سازی در مجموعه دولت باقی می‌ماند را تحویل نداده که در حال رایزنی برای دریافت آنها هستیم.
 
اما معاون شرکت مخابرات ایران از جنبه دیگری به موضوع نگاه می‌کند. سخگوی مخابرات به فارس، گفت: در ۸ مرکز SC، گاهی مخابرات در ملک زیرساخت است؛ گاهی زیرساخت در ملک مخابرات؛ در بعضی مراکز ساختمان متعلق به مخابرات و زمین از آن زیرساخت است و در بعضی مراکز بالعکس.
 
وی می‌گوید: حدود ۹۵ درصد املاک تفکیک شده و املاکی که به صورت مشترک استفاده می‌کردیم نیز در حال تفکیک است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.