گزارش قدس از زورگیری و تکدی‌گری همراه اول

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

علی محمدزاده – قدس: همراه اول از طرح تازه دیگری برای خالی کردن جیب مشترکان خود رونمایی کرد.
 
طی چند سال اخیر شاهد رونمایی از طرحهای ویژه‌ای از سوی مدیران بازرگانی همراه اول بوده‌ایم که همیشه سبب گلایه مشترکان بوده و هست. انواع و اقسام خدمت‌رسانی پیامکی از فال حافظ گرفته تا کلیدهای میلیونر شدن از جمله این طرحهاست که البته مدیران این شرکت مدعی‌اند پیمانکار انجام این طرحها اشخاص حقیقی و حقوقی خارج از شرکت می باشند و آنها سهم ناچیزی از درآمد حاصله از جابه‌جایی پیامکها دارند.
 
اما آخرین طرح فوق‌العاده‌ای که از سوی این شرکت رونمایی شده و برخلاف طرحهای قبلی به طور مستقیم توسط خود شرکت همراه اول پشتیبانی و اجرا می‌شود، طرحی است که بیشتر به یک زورگیری شبیه است و البته با کمی اغماض تکدی‌گری! زیرا در طرحهای مرسوم معمولاً پیامکی برای مشترکان ارسال می‌شود که حاوی نوع خدمتی است که قرار است از آن بهره‌مند شود و از وی خواسته می‌شود در صورت تمایل به دریافت آن خدمات عددی را به شماره‌ای خاص پیامک کند. اما در طرح اخیر همراه اول، پیامکی با این مضمون برای مشترک ارسال می‌شود که «سرویس تماس‌بان شما فعال شده است در صورت عدم تمایل به استفاده عدد ۵ را به شماره ۹۹۱۴ پیامک کنید.»
 
حال نکته این است که در طرحهای قبلی اگر کسی تمایل به استفاده داشت عددی به شماره‌ای خاص پیامک می‌کرد و اگر تمایل به استفاده نداشت، هزینه‌ای برای او در برنداشت، اما در طرح «تماس بان» همراه اول اگر کسی بخواهد از سرویسی که هیچ دخالتی در فعال سازی آن نداشته، استفاده نکند، الزاماً باید پیامکی را به شماره ۹۹۱۴ ارسال نماید و همین پیامک یعنی افزایش هزینه.
مسأله دقیقاً همین جاست با یک حساب سرانگشتی تعداد مشترکان و هزینه هر پیامک انصرافی خواهیم دید که وجه قابل توجهی به جیب همراه اول خواهد رفت، حال آنکه اگر مشترکی هم پیامک انصراف خود را ارسال نکند و این سرویس برای او فعال بماند هم قطعاً هزینه‌ای برای او به دنبال خواهد داشت؛ زیرا اگر این سرویس رایگان می‌بود، به طور حتم یا ارایه نمی‌شد یا اصولاً ارسال چنین پیامکی سببی نداشت. خلاصه اینکه به نظر می‌رسد، روش نوین مدیران همراه اول برای بالا بردن درآمدشان به هر چیزی شبیه است جز خدمت‌رسانی که امید است دستگاه‌های نظارتی وارد عمل شوند.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.