گزارش لحظه به لحظه از دربی ۷۵

داربی ۷۵ با قضاوت محسن ترکی از ساعت ۱۸ در ورزشگاه بزرگ آزادی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پرسپولیس و استقلال از لحظاتی پیش در ورزشگاه آزادی تهران برای هفتاد و پنجمین بار روی در روی هم قرار گرفتند.

شرایط مشابه دو تیم در ۵ هفته ابتدایی لیگ این بازی را یکی از حساس‌ترین مصاف‌های دو تیم کرده است. تا پیش از شروع هفته ششم، استقلال در رده نهم و پرسپولیس در رده شانزدهم جدول قرار گرفته بودند و همین مسئله فشار فراوانی را از سوی رسانه‌ها و هواداران بر روی اعضای کادر فنی و بازیکنان دو تیم وارد کرده است.

هواداران دو تیم به طور کامل ورزشگاه آزادی را پر کرده‌اند و خبرنگاران ایسنا در ورزشگاه آزادی حضور ۹۰ هزار نفر را برای تماشای این بازی تخمین زده‌اند.

گزارش مستقیم ایسنا از داربی ۷۵:

دقیقه ۱: خطای امیرحسین فشنگچی بر روی فریدون زندی، استقلال را صاحب موقعیت کرد اما ضربه ایستگاهی زندی توسط نیلسون به کرنر رفت.

دقیقه ۲: ضد حمله پرسپولیس با خروج رحمتی بی نتیجه باقی ماند. در برگشت استقلال موقعیتی را ایجاد کرد اما نیلسون توپ را با مشت خود دور کرد.

دقیقه ۴: نخستین کرنر پرسپولیس با حرکت غلامرضا رضایی به دست آمد. سانتر مهدی مهدوی‌کیا را علی کریمی با ضربه سر خود با فاصله اندکی به بیرون زد. خروج اشتباه رحمتی این موقعیت را نصیب پرسپولیس کرد. در این دقیقه یک کبوتر آبی برای لحظاتی بازی را قطع کرد و امیرحسین صادقی با بیرون فرستادن این کبوتر شرایط را برای ادامه بازی فراهم کرد.

دقیقه ۷: فرار زیبای غلامرضا رضایی و ضربه این مهاجم را مهدی رحمتی به صورت ناقص دفع کرد. در این دقایق فشار پرسپولیس، باعث نمایش تدافعی استقلال شده است.

دقیقه ۱۰: ضربه کرنر علی کریمی به صورت مستقیم به بیرون زمین رفت.

دقیقه ۱۳: ضربه آرام جواد نکونام با فاصله از کنار دروازه پرسپولیس به خارج رفت. در این دقایق از تب و تاب اولیه بازی کاسته شده و بیشتر زمان بازی در میانه‌های میدان می‌گذرد.

دقیقه ۱۵: پس از خطای نسبتا شدید زندی بر روی پولادی، محسن ترکی داور بازی به هافبک استقلال تذکر داد.

دقیقه ۱۶: مهرداد پولادی پس از آنکه بر روی پای پژمان منتظری خطا کرد از داور بازی اخطار گرفت تا نخستین بازیکن این داربی باشد که کارت زرد می‌گیرد.

دقیقه ۱۹: کرنر دوم استقلال با برگشت توپ توسط بازیکنان پرسپولیس، موقعیت را از آبی‌ها گرفت.

دقیقه ۲۱: بازیکنان استقلال پس از چند پاس کوتاه توپ را به جانواریو رساندند و این بازیکن برزیلی با شوتی از پشت محوطه هجده قدم دروازه پرسپولیس را تهدید کرد اما این توپ به بیرون رفت.

دقیقه ۲۴: خطای علی حمودی بر روی فشنگچی موقعیت خوبی را برای پرسپولیس فراهم کرد اما ضربه مستقیم مهدوی‌کیا را دروازه‌بان استقلال به صورت موقت دفع کرد. در برگشت خطای اکبرپور بر روی بنگر اولین کارت زرد استقلال را به همراه داشت.

دقیقه ۲۵: سانتر مهدی مهدوی‌کیا با برگشت مدافعان استقلال از محوطه هجده قدم دور شد.

دقیقه ۲۹: ضربه بی دقت نکونام با فاصله زیادی از روی دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۳۰: سانتر حسین ماهینی در محوطه هجده قدم استقلال توسط سیاوش اکبرپور دور شد. کمبود مهاجمان پرسپولیس در از دست رفتن این موقعیت مشخص بود. تا این دقیقه دو تیم هر کدام هفت خطا مرتکب شده‌اند.

دقیقه ۳۱: حرکات زیبای علی کریمی دفاع استقلال را به هم ریخت. پاس کریمی در شرایط بسیار خوب به قاضی رسید اما ضربه این بازیکن به بیرون رفت.

دقیقه ۳۸: خطای حنیف عمران‌زاده بر روی قاضی باعث شد تا دفاع استقلال دومین کارت زرد آبی‌ها را بگیرد. مهدوی‌کیا از فاصله‌ای دور ضربه زیبایی را به سمت دروازه استقلال زد اما رحمتی به صورت درازکش توپ را گرفت.

دقیقه ۴۲: سانتر مهرداد پولادی با ضربه محسن بنگر به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵: صالحی داور چهارم یک دقیقه وقت اضافه برای این نیمه اعلام کرد. در وقت اضافه ضربه سر محمد قاضی توسط رحمتی مهار شد. برتری نسبی پرسپولیس در نیمه نخست در مصاف با استقلال مشهود بود.


ترکیب پرسپولیس: نیلسون، محسن بنگر، سید جلال حسینی، علیرضا نورمحمدی، حسین ماهینی ، مهرداد پولادی، علی کریمی، امیرحسین فشنگچی، مهدی مهدوی‌کیا، غلامرضا رضایی و محمد قاضی.

ترکیب استقلال: سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری، حنیف عمران زاده، امیر حسین صادقی، هاشم بیگ زاده، جواد نکونام، فریدون زندی، علی حمودی، فابیو جانواریو، آرش برهانی و سیاوش اکبرپور.

این گزارش لحظه به لحظه تکمیل می‌شود.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.