گزارش مثبت از اقتصاد افغانستان

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بانک جهانی روند سهولت سرمایه‌گذاری در افغانستان را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش فارس و به نقل از کانال یک تلویزیون افغانستان، بانک جهانی اعلام کرد که تحقیقات این بانک نشان می‌دهد افغانستان در بین کشورهای جنوب آسیا برای سرمایه‌گذاری تسهیلات لازم را ایجاد کرده و سرمایه‌گذاران می‌توانند به آسانی و به طور سریع مجوز سرمایه‌گذاری را در این کشور دریافت کنند.

بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: حذف مقررات بازرسی مالی شرکت‌های تازه‌تأسیس و علاوه بر آن، تقویت و ایجاد امنیت در سیستم معاملات و ایجاد مرکز واحد ثبت شرکت‌های سرمایه‌گذار از دیگر تسهیلات در افغانستان می‌باشند.

بانک جهانی افزوده است که افغانستان و کره‌ جنوبی ۲ کشور آسیایی می باشند که توانسته‌اند سیستم ثبت آنلاین فعالیت‌های کوچک اقتصادی را راه‌اندازی کنند.

در این گزارش که تحت عنوان «تجارت در سال ۲۰۲۴، آشنایی با مقررات سرمایه‌گذاری کوچک و متوسط» انتشار یافته، آمده است: از ۸ کشور جنوب آسیایی فقط شش کشور توانسته است که به ۱۱ شاخص تسهیل سرمایه‌گذاری از قبیل دسترسی به وام و سهولت در سیستم پرداخت مالیات دست یابند.

در این گزارش، افغانستان در جایگاه ۱۶۴ از میان ۱۸۹ کشور جهان قرار دارد و کشورهای ایران، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان و چین به ترتیب در جایگاه ۱۵۲، ۱۱۰، ۱۴۳، ۱۴۶ و ۹۶ قرار دارند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.