گزارش پایگاه اینترنتی کشتی آمریکا: مارتینتی پس از ۱۱ سال ریاست کنار رفت

۲۸ام بهمن ،

martinetti.jpg

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه اینترنتی فدراسیون کشتی آمریکا پس از برکناری رافائل مارتینتی از ریاست فدراسیون جهانی کشتی در مقاله‌ای به بررسی این اتفاق پرداخت و نوشت: امروز (شنبه) رسانه‌های بین‌المللی اعلام کردند که رافائل مارتینتی سوئیسی ، رییس بین‌المللی فدراسیون جهانی کشتی پس از حدود ۱۱ سال، از سمت خود برکنار شده است.

این تغییر ریاست در فدراسیون جهانی کشتی در جلسه هیئت رئیسه فیلا صورت گرفت که این هفته‌ در پوکت تایلند جلسه خود را برگزار می‌کرد.

رافائل مارتینتی، تصمیم گرفت که بهترین زمان برای استعفا یا کناره‌گیری از ریاست بین‌المللی کشتی در این زمان فعلی است. اگر چه هیات رییسه فیلا قرار است طی جلسه خود در آخر هفته‌ جاری مساله برکناری رافائل مارتینتی را بررسی کند.

رافائل مارتینتی از سال ۲۰۰۲ به عنوان رییس فدراسیون کشتی (فیلا) انتخاب شد و جانشین میلان ارسگان، رییس سابق یوگسلاو تبار شد که ۳۰ سال در پست ریاست فدراسیون جهانی کشتی بود.

مارتینتی ششمین رییس تاریخ فدراسیون جهانی فیلا محسوب می‌شود. ریچ بندر، مدیر اجرایی فدراسیون کشتی آمریکا دربارهٔ کنار رفتن رافائل مارتینتی گفت: فدراسیون کشتی آمریکا و جامعه جهانی کشتی از رافائل مارتینتی برای خدمات و مسئولیت پذیری طولانی خود به این رشته سپاس و قدردانی می‌کند.

بندر اضافه کرد: برکناری رافائل مارتینتی به جامعه کشتی بین‌المللی فرصت تازه ای برای تغییر و پیشرفت در این رشته می‌دهد. کشتی اکنون می‌تواند رابطه تازهی با کمیته‌ بین‌المللی المپیک برقرار کند و مشکلات حال حاضر در این رشته را که اخیرا به وجود آمد حل و فصل کند.

برکناری رافائل مارتینتی تنها چهار روز پس از اعلام کمیته‌ بین‌المللی المپیک IOC مبنی بر شرکت نکردن کشتی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ است.

رافائل مارتینتی قبل از حضور به عنوان رییس فدراسیون جهانی کشتی، رییس کمیته‌ داوران فیلا بوده است. مارتینتی قبل از آن ۱۲ سال به عنوان دبیر کمیته‌ داوران فیلا مشغول به کار بود و همچنین یکی از مدرسان داوری فیلا بوده است. وی در کارنامه خود سابقه نایب رییسی و عضو کمیته‌ اجرایی فیلا را در پرونده‌ خود دارد.

رافائل مارتینتی در المپیک سال‌های ۱۹۸۸ ، ۱۹۹۲، ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ نماینده فنی کشتی در این بازی‌ها بود.

وی همچنین در المپیک ۱۹۷۲ داور رسمی مسابقات بود. وی که ۱۲ سال در پست ریاست فدراسیون کشتی آماتوری سوئیس بود، به عنوان رییس افتخاری این فدراسیون منصوب شده است.

رافائل مارتینتی که خود کشتی‌گیر بوده است، چندین مدال ملی سوئیس در کشتی آزاد و فرنگی در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.