گزارش کاربران خبرآنلاین؛ کرابه تاکسی حداقل ۲۰ درصد گران شد/ چمران: افزایش کرایه ‌ها کاملاً‌ قانونی است

خبرآنلاین از کاربران خود خواست درباره افزایش کرایه های مسیرهای تردد روزانه شان بنویسند. نتیجه هم نشان می دهد عمده مسیرهای تردد، ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته اند.

اما دراین میان نکته حائز اهمیت علاوه بر افزایش کرایه ها بدون اطلاع رسانی، گله مردم از راننده هایی است که به بهانه نداشتن پول خرد (۲۵ و ۵۰ تومانی) کرایه را حتی تا ۷۵ تومان به سود خود گرد می کنند.

گزارش کاربران را می توانید در بخش نظرات این خبر بخوانید.

 

افزایش کرایه ‌ها کاملاً‌ قانونی است

اما افزایش کرایه ها، هرچند گفته شد با مجوز رسمی اتفاق افتاده است، اما هنوز هم استانداری و فرمانداری با ان مخالفت کرده اند. مرتضی تمدن استاندار تهران درباره افزایش قیمت بلیت مترو به ایسنا گفته است: “فرمانداری تهران در موعد مقرر نظر خود را درباره افزایش بهای بلیت مترو اعلام کرده و به این مصوبه شورای شهرایراد گرفته بود. بنابراین در مورد اینکه مبنا و چگونگی افزایش بهای بلیت مترو که از امروز اعمال شده چه بوده است، منتظر شنیدن توضیحات شورای شهر هستیم و سپس در این‌باره اظهارنظر خواهیم کرد.”

او در پاسخ به اینکه آیا دولت از این افزایش قیمت جلوگیری می‌کند؟ به ایسنا گفت: بعد از اعلام نظر شورای شهر در این رابطه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

این درحالی است که مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز در حاشیه علنی شورای شهر تأکید کرد که افزایش نرخ کرایه ‌ها از روز گذشته کاملاً‌ قانونی بوده: با وزارت کشور در این زمینه هماهنگی کرده بودیم. جلسات متعددی با فرمانداری در این زمینه برگزار کردیم.

به گفته او علت اعتراض فرمانداری به افزایش نرخ‌ها مغایر با دستور وزیر کشور در خصوص افزایش نرخ کرایه‌ها بود چرا که قرار بود با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و با توجه به افزایش حامل‌های سوخت کرایه‌ها در آن مقطع افزایش یابد. پس از جلسه اعضای شورای اسلامی شهر با وزارت کشور و ستاد هدفمند سازی یارانه‌ها در نهایت با افزایش نرخ‌ها موافقت شد.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.