گسترش دامنه رسوایی مجری سابق بی بی سی

رسوایی اخلاقی جیمی ساویل مجری سابق بی بی سی به رغم مرگ وی به طور دائم در حال گسترش است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، این مجری با سابقه بی بی سی که حدود ۴۰ میلیون پوند برای بنگاههای خیریه جمع آوری کرده بود، زمانی که وی اکتبر پارسال جان خود را از دست داد خاطرات وی به شدت مورد تحسین رسانه ها بود با این حال اکتبر امسال میراث وی همگی بر باد رفت.
دهها زن و مرد اعلام کرده اند که مورد سوء استفاده جنسی ساویل قرار گرفته اند که جوانترین آنها هنگامی که قربانی بدرفتاری جنسی شد تنها نه سال داشت. پلیس انگلیس در حال حاضر در حال بررسی ۳۴۰ مورد از رسوایی های اخلاقی ساویل در سراسر انگلیس است که طی شش دهه اخیر روی داده است.
در حال حاضر ۶۰ مورد از قربانیان احتمالی وی شناسایی شده اند که بسیاری از آنها با انجمن ملی افرادی که در کودکی مورد بدرفتاری جنسی قرار گرفته اند، تماس برقرار کرده اند.
در حال حاضر این انجمن با سیلی از تماسها روبرو است و شمار تماسهایی که با این انجمن گرفته می شود هر روز بیشتر می شود.
پیتر ساونرز عضو انجمن ملی افرادی که در کودکی مورد تجاوز قرار گرفته اند می گوید به طور دایم شمار افرادی که تماس می گیرند و مدعی اند در کودکی توسط جیمی ساویل مورد حمله جنسی قرار گرفته اند در حال افزایش است. وی گفت شمار زیادی از این تماسها به بیمارستانهایی مربوط می شود که جیمی ساویل در آنها کار می کرده است.
همچنین در پی این رسوایی بی بی سی به شدت مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است چراکه بسیاری از قربانیان می گویند که در اتاق جیمی ساویل در شبکه بی بی سی مورد تجاوز قرار گرفته اند.
برخی از همکاران سابق ساویل نیز اعتراف کرده اند که بارها این گونه اقدامات ساویل را به روسای خود اطلاع داده اند با این حال روسا این گزارشها را نادیده گرفته اند.
بی بی سی درباره این رسوایی به سرعت واکنش نشان داده ،ضمن  اعلام کرده است دو تحقیق داخلی درباره این رسوایی آغاز کرده است. با این حال به نظر می رسد بی بی سی اکنون تنها در تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن عقاید عمومی است.
یک شهروند انگلیسی گفت نکته وحشتناک این رسوایی این است که این رسوایی با این ابعاد مسکوت نگه داشته شده است.
قربانیان این رسوایی چندین دهه صبر کردند تا بتوانند به طور علنی در این باره سخن بگویند و این حمله تاثیر بسیار عمیقی بر زندگی آنها داشته است.
پیتر ساونسرز گفت پیامدهای بدرفتاری جنسی در درازمدت بر روی افراد بسیار مخرب است چراکه یکی از درمانهایی که برای کاهش بار روانی این گونه بدرفتاریها پیشنهاد می شود صحبت کردن در این باره است.
جیمی ساول در حال حاضر هیچ چیزی از این رسوایی را نمی شنود و دستگاه قضایی انگلیس نمی تواند برضد وی هیچ اتهامی مطرح کند. با این حال اگر این تحقیقات گریبانگیر دیگر شخصیت ها نیز شود، آنها باید در دادگاه حاضر شوند.
این رسوایی به طور دایم با افشای شواهد و مدارک بیشتر گسترش می یابد با این حال اکنون این رسوایی متمرکز بر بی بی سی است. این سئوال که آیا روسای بی بی سی از این رسوایی آگاهی داشته و به عمد آنرا پنهان کرده اند، بی بی سی را با پیامدهای احتمالی بسیار شدیدی روبرو کرده است.
 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.