گشایش ال سی تسهیل می‌شود؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 گشایش ال سی تسهیل می‌شود؟

گشایش ال سی تسهیل می‌شود؟

ممتازنیوز: ظاهرا دیدار اخیر فعالان صنعت خودرو با وزیر «صنعت، معدن و تجارت» نتایج پر باری برای جاده مخصوصی‌ها داشته است، به نحوی که آنها نسبت به آینده امیدوار شده و در انتظار رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راهشان هستند.

به گزارش ممتازنیوز، پیش تر دبیر انجمن خودروسازان عنوان کرده بود که فعالان صنعت خودرو توانسته‌اند در دیدار خود با محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، نظر مساعد وی را برای آزادسازی قیمت خودرو جلب کنند و حالا معاون نعمت‌زاده خبرهای خوش دیگری را برای جاده مخصوصی‌ها دارد.
به گفته محسن صالحی‌نیا، در جریان دیدار پنج شنبه گذشته خودروسازان و وزیر صنعت، نعمت‌زاده این وعده را نیز داده که روند گشایش ال سی (LC) برای ثبت سفارش خودروسازان تسهیل شود.
در حال حاضر خودروسازان مجبورند برای گشایش ال سی، ۱۳۵ درصد نزد بانک‌ها اعتبار بگذارند، حال آنکه این رقم پیش‌تر در حد ۱۰ درصد بود. حالا آن طور که صالحی‌نیا می‌گوید: قرار است ۱۳۵ درصد در کوتاه‌مدت به ۱۰۰ درصد برسد و طی یک بازه زمانی ۱۰۰ روزه نیز به همان ۱۰ یا ۱۵ درصد قبل برگردد. این خبری بسیار خوش برای خودروسازان به حساب می‌آید چون در کاهش هزینه‌های قبل از تولید و تسریع روند سفارش‌گذاری، کمک بسیاری به آنها خواهد کرد.
به گزارش دنیای اقتصاد، صالحی‌نیا همچنین عنوان می‌کند که قرار شده طرح اسقاط خودروهای فرسوده دوباره فعال شود، منتها با اعداد و ارقامی منطقی.
به گفته وی، خروج خودروهای فرسوده یکی از محورهای جلسه پنج شنبه خودروسازان با وزیر صنعت بوده و بناست با اجرای دوباره این طرح، سالی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شود. اسقاط فرسوده‌ها توسط دولت نهم به اجرا گذاشته شد و اگرچه در ابتدا روند مناسبی داشت، اما رفته رفته رو به ضعف گذاشت و در نهایت نیز متوقف شد. همکاری نکردن بانک‌ها در کنار کاغذبازی‌های زیاده از حد، سبب شد طرح اسقاط فرسوده‌ها ابتر بماند و حالا وزارت صنعت می‌خواهد دوباره و این بار با شیبی مناسب‌تر، آن را به سرانجام برساند.
اما از دیگر مواردی که در جلسه پنج شنبه گذشته مطرح شده، بازنگری در سند استراتژی خودرو در افق ۱۴۰۴ است که به گفته صالحی‌نیا قرار است این بازنگری ظرف چهار سال و با توجه به شرایط صنعت خودرو، انجام شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.