گفتگوی صمیمانه کلید ورود به زندگی عاشقانه

۲۸م آذر ،

یک روانشناس گفت: اگر با کسی دربارهٔ داخلی ترین نیازهای خود و عمیق ترین مشکلات تان صحبت کنید، وارد نوعی گفتگوی صمیمانه شده اید که از نظر عاطفی شما را به طرف مقابل وابسته می کند.

محمودی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود:  گفتگو  یکی از نیازهای عاطفی انسان است که هر کسی می تواند آن را برآورده سازد، اما صحبت های صمیمانه بسیار متفاوت است.
 وی درادامه تصریح کرد:  وقتی شما با کسی دربارهٔ داخلی ترین نیازهای خود وعمیق ترین مشکلات تان صحبت می کنید،  وارد نوعی گفتگوی صمیمانه شده اید که از نظر عاطفی شما را به طرف مقابل وابسته می کند و به همین سبب است که زن و شوهر باید با یکدیگر اینگونه صحبت کنند.
 محمودی در ادامه اظهار داشت: این نوع مکالمه سبب درک متقابل می گردد وهیچ کس دیگر جز این دو نفر از محتوای آن اطلاع ندارد، همچنین صحبت های صمیمانه تعادل دارد و به دنبال ایجاد فرصت مساوی برای حرف زدن و شنیدن به وجود می آید.
 به گفته این روانشناس،  مکالمات صمیمانه دو طرفه و دو جانبه است ودر آن کسی بر دیگری غالب نیست و از جمله دشمنان گفتگوی صمیمانه، دستورها و خواسته ها به جا، خواهش،‌ بی احترامی و مسخره کردن به جای احترام و نصیحت و سرزنش طرف مقابل به جای گفتگوی صادقانه است.
 محمودی خاطر نشان کرد: صحبت صمیمانه یکی از نیازهای مهم عاطفی انسان است که به طرق گوناگون و ساده می توان ابراز کرد،‌ارسال کارت،‌خریدن دسته گل، فشردن دست طرف مقابل، باهم به پیاده روی رفتن و تلفن زدن به هم، همگی می توانند بیانگر عشق و صمیمیت باشند./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.