گفتگوی معاون وزیر دفاع آمریکا با وزیر امور خارجه اردن

درک شولت معاون وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین الملل با ناصر جوده وزیر امور خارجه اردن دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ،در این دیدار، بر تلاش برای یافتن راه حلی صلح آمیز و سیاسی برای بحران در سوریه تاکید شد.  
وزارت امور خارجه اردن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد جوده و شولت در امان درباره روابط دوجانبه و تحولات در منطقه خاورمیانه به ویژه در سوریه و همچنین روند صلح گفتگو کردند.  
دو طرف در این دیدار بر عمیق بودن روابط اردن و آمریکا و ادامه یافتن هماهنگی و رایزنی درباره مسائل مختلف مورد توجه دو کشور و تلاش برای یافتن راهی صلح آمیز و سیاسی برای بحران در سوریه تاکید کردند.  
دو طرف همچنین درباره تلاش های اردن زیر نظر ملک عبدالله دوم به منظور پیشبرد روند صلح و دستیابی به هدف مورد نظر یعنی تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۸ به پایتختی شرق قدس بر اساس قطعنامه های ذیربط بین المللی گفتگو کردند.  
شولت همچنین وزیر امور خارجه اردن را از نتایج دیدار هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا از مصر آگاه و با او درباره تحولات مصر گفتگو کرد. وی همچنین بر حمایت آمریکا از تلاش های اردن در خصوص روند صلح و نقش محوری این کشور برای تحقق ثبات در منطقه تاکید کرد.  


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.