گفتگو با سجادپور درباره حال و هوای سینما و آینده آن /امیدوارم برگشت به قانون دوام دشته باشد

امیدوارم آمار فروش شگفت انگیز و رویایی سینمای ایران به دوامی ابدی دست یابد.

علیرضا سجادپور معاون سازمان سینمایی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص حال و هوای سینمای ایران با توجه به فروش بالای فیلم سینمایی “کلاه قرمزی و بچه ننه” گفت: فیلم سینمایی “کلاه قرمزی و بچه ننه” همزمان کل کشور در طی چند روز آینده نیز به رقم ۲ میلیارد تومان می‌رسد.
وی افزود: در حالی که هنوز یک هفته از اکران این فیلم می‌گذرد ارقامی که “کلاه قرمزی و بچه ننه” از خود به جای گذاشته رکورد عجیب و غریبی است.
سجادپور ادامه داد: جالب تر این است که “کلاه قرمزی و بچه ننه” این رکورد را زمانی از خود به جای گذاشت که هنوز بخشی از سینماهای نیمه دولتی ما با اکران این فیلم همکاری نمی کردند و با وجود این عدم همکاری این فیلم فروش رویایی را سپری کرد.
وی تصریح کرد: هم اکنون با اضافه شدن این سینماها در چرخه اکران فروش خوب این فیلم ادامه دارد.
سجادپور عنوان کرد: آمار سینمای ایران در طی این چند روز آماری شگفت انگیزی بود و “کلاه قرمزی و بچه ننه” در این روزها پی در پی رکورد فروش تک روز را در سینماهای تهران شکست که این آمار ۵۰ درصد بالاتر از بالاترین رکورد فیلم های قبل از خودش بود.
وی بیان کرد: این ‌آمار نشانه این است که بعد از مدتی که رکود حاکم بر اکران سینمای ایران که ناشی از عدم همکاری جدی برخی از نهادها بود ما برای اکران عید فطر تصمیم جدی و مدیریتی گرفتیم.

*پایان اختلافات حوزه هنری و شورای صنفی نمایش
وی در خصوص تصمیمات شورای صنفی و وزارت ارشاد اظهار داشت: با تصمیمات مدیریتی که اخذ شد اساساً آن دسته از سینماها را از چرخه  اکران خارج کنیم چرا که حس کردیم حوزه هنری و در برخی جاها شهرداری علاقه و تمایل به همکاری نداشتند.
وی تصریح کرد: با این تصمیم فیلم های عید فطر را مستقل از آن ها طراحی کردیم و خوشبختانه به قدری میزان استقبال مردم بالا بود که این دو نهاد مجبور شدند به قانون تمکین کنند و با رعایت موازین قانونی مذاکره مناسبی با شورای صنفی اکران داشته باشند.
سجادپور ادامه داد: شورای صنفی اکران طی دو جلسه طولانی آخر هفته گذشته، اعلام کرد که از نظر این شورا همکاری با این سینماها بلامانع است و با صدور حواله های لازم از جانب وزارت ارشاد خوشبختانه روال خوبی رخ داد.
وی افزود: امیدوارم این برگشت قانون دوام داشته باشد و مشکلات بی قانونی قبل تکرار نشود و اکران های دوم بعد از عید فطر هم فیلم های مناسب، جذاب و خوبی خواهد بود.
سجادپور بیان کرد: برخلاف بی مهری برخی از نهادهای مرتبط با وزارت ارشاد که موجب شد کمی سیاست های ما در اکران به تاخیر بیافتد اما با وجود این مسئله حالا که آن ها به قانون بازگشتند ما هم می توانیم در باقیمانده امسال نه تنها رکود چند ماه اول سال را تا حدی جبران کنیم بلکه جمع فروش هم از سال گذشته جلوتر بزنیم.

*رضایت مندی سجادپور از وضعیت سینمای سال
سجادپور اظهار داشت: برخی با سیاه نمایی ها و اصرار عجیبی قصد دارند سینمای ایران را آشفته و مریض جلوه دهند.
وی در این باره افزود: این افراد باید نیمکت تیره را از چشمانشان کنار بزنند و استقبال مردم را از این فیلم ها ببینند.
وی تصریح کرد: بسیاری از سینماهایی که در سال نیمه تعطیل و یا تعطیل بودند با این فیلم ها دوباره رونق گرفتند.
سجادپور عنوان کرد: تهیه کنندگان، سینماگران و ما برای باقیمانده پایان امسال فروش خوبی را پیش بینی می کنند.
وی ادامه داد: اگر شیطنت های چند ماهه اول سال و برخی افراد نبود با وجود فیلم هایی که سال گذشته جشنواره فجر نشان داده بود شاید امسال به بیش از یک و نیم برابر فروش در ده سال گذشته سینمای ایران می رسیدیم.
سجادپور عنوان کرد: با اصلاح صنوف سینمایی و تاسیس قانونی آن و همچنین فعالیت جدی مدیریت سینمای کشور در قالب سازمان به صورت یک سیستم مستقل اقتصادی و اداری و بودجه ای و همچنین با برنامه هایی که رئیس جمهور در شورای سینما دارد به جایگاه بهتری نیز خواهیم رسید.
با وجود این اصلاحات بحث حل تامین اجتماعی، مشکل بیمه سینماگران،‌ مشکل مسائل پیشکسوتان حل شده و این مسائل برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران حل و قانونی شده است.
سجادپور اظهار داشت: مطمئنم سینمای ایران امسال و سال های بعد گام های بسیار پیشرفته و رو به رشدی خواهد داشت.
وی افزود: نشانه این مسئله همین تولیدات مشترک امسال است که آنچنان با میزان تولیدات مشترک و جلب سرمایاه خارجی مواجه  هستیم که این مسئله در تاریخ سینمای ایران کم نظیر است.
سجادپور خاطرنشان کرد: همانگونه که سال گذشته تولیدات سینمای ایران جوایز عمده جشنواره جهانی را کسب کرده که در طول تاریخ سینمای ایران بی سابقه است و کسب اسکار برای اولین بار در طول تاریخ بود که که این باعث شد که ما مکان خوبی را در سینمای دنیا پیدا کنیم./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.