گلایه رییس‌دیوان‌عدالت ازمسئولان فرهنگی

گلایه رییس‌دیوان‌عدالت ازمسئولان فرهنگی

 

سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۱:۴۰

روابط عمومی دیوان عدالت اداری: حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری،رییس دیوان عدالت اداری در جلسه هیات عمومی دیوان ضمن تبریک میلاد مسعود صدیقه طاهره، حضرت زهرا(س) اظهار داشت: خداوند متعال به بشریت عطیه‌ای را عنایت فرمود که به تعبیر قرآن کریم «کوثر» بود، یکی از تفاسیر کوثر وجود این بانوی بزرگ است که منشاء خیرات و برکات بیشماری برای بشریت بوده است.منتهی مانند بسیاری از نعماتی که خداوند متعال به بشر عنایت کرده و قدردانی لازم نشده است، قدر این نعمت را هم بشر ندانست.

وی ضمن بیان این مطلب که روابط زن و مرد باید تعریف شده باشد، اضافه کرد: امروزه متاسفانه فرهنگی که برجامعه حاکم شده این حرف‌ها را قدیمی می‌دانند و می‌گویند که روابط زن و مرد باید عادی باشد! دنیای غرب که سال‌هاست مرزهای بین زن و مرد را برداشته و روابط زن و مرد را عادی کرده است، امروز چه وضعیتی دارد؟ آیا زن در جامعه غربی ارتقای مقام و ارزش یافته، یا تبدیل به کالا شده است؟

رئیس دیوان عدالت اداری اظهار داشت: شناخته شدن مرز روابط بین زن و مرد هم به نفع زنان و هم به نفع مردان است، متاسفانه امروز در جامعه ما نیز به لحاظ برخی زمینه‌های فرهنگی بازمانده از دوران حضور استعمار پیر انگلیس در عهد رضاخان شاهد عوارض سوء آن همچنان هستیم.

حجت‌الاسلام منتظری ضمن گلایه از مسئولان و کسانی که در جامعه فرهنگ‌سازی می‌کنند، گفت: آنهایی که صحنه‌ها و ابزار لازم را در اختیار دارند، وظیفه دارند، فرهنگ عفاف و حجاب را که فرهنگ فاطمی است، ترویج کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری ضمن بیان این مطلب که تنظیم روابط زن و مرد و همچنین حفظ حرمت و عفاف زن که بزرگترین سرمایه برای اوست را باید از سیره حضرت زهرا(س) بیاموزیم، اضافه کرد: هم زنان و دختران و هم مردان باید حجاب و حفظ حریم‌ها را رعایت کنند. امیداریم ان شاء الله آن روزی را شاهد باشیم که زنان و دختران جامعه ما با حفظ تمامی حریم‌ها و مرزها در عرصه خدمت‌رسانی در جامعه فعال باشند.


جوان آنلاین – آخرین عناوین فرهنگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.