گلایه مدیر دفتر تئاتر کاربردی از حوزه هنری خراسان رضوی

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

مدیر دفتر تئاتر کاربردی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، از عدم همکاری حوزه هنری خراسان رضوی در برپایی کارگاه‌های آموزشی همایش کاربردی در شهر مشهد، گلایه کرد.

به گزارش هنرآنلاین علی ظفرقهرمانی‌نژاد؛ مدیر دفتر تئاتر کاربردی حوزه هنری؛  گفت: علی‌رغم عدم همکاری حوزه هنری استان خراسان رضوی،‌کارگاه‌های آموزشی همایش تئاتر کاربردی را برای علاقه‌مندان با حمایت مرکز هنرهای نمایشی و دانشگاه علمی کاربردی مشهد، برگزار کردیم.

وی افزود: از خراسان رضوی تماس‌های متعددی برای برگزاری کارگاه‌های اولین همایش تئاتر کاربردی داشتیم و از این رو از مسئولان حوزه هنری این استان همچون دیگر مراکز استانی، تقاضای همکاری کردیم که برخلاف انتظار، هیچ‌گونه همکاری‌ای از سوی این مرکز استانی انجام نشد.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: با توجه به اصرار هنرجویان شهر مشهد و با پیشنهاد‌ی دکتر رحمت امینی؛ رییس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛ و نیز با همکاری سرکار خانم زعفری‌نژاد؛ مدیر دانشگاه علمی – کاربردی فرهنگ و هنر واحد یک خراسان رضوی؛ توانستیم کارگاه‌های آموزشی تئاتر کاربردی را برای این دسته از علاقه‌مندان طی روزهای شش تا هشت شهریورماه به صورت فشرده، برگزار کنیم.

این پژوهشگر تئاتر به علاقه‌مندی هنرجویان شهر مشهد نسبت به تئاتر کاربردی اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان به تئاتر کاربردی آنچنان از این گونه‌ی نمایشی استقبال کردند که تقاضای راه‌اندازی دفتر تئاتر کاربردی در استان خراسان رضوی را داشتند اما از آنجایی که حوزه هنری همکاری‌ای با ما نداشت، این دوستان تصمیم دارند دفتر مورد نظر خود را در دانشگاه علمی- کاربردی فرهنگ و هنر واحد یک خراسان رضوی راه‌اندازی کنند. ضمن اینکه تفاهم‌نامه‌ی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی و کاربردی این امکان را به هنرجویان مشهدی می‌دهد که با توجه به اعتبار مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از امکانات و همکاری‌های دانشگاه علمی کاربردی، ‌بهره‌مند شوند.

ظفرقهرمانی‌نژاد در مورد عدم درک ضرورت توسعه‌ی تئاتر کاربردی تصریح کرد: قبلا هم گفته بودم درک ضرورت توسعه‌ی تئاتر کاربردی از طرف مسئولین بسیار مهم است. تا وقتی مدیران ما فاقد این درک باشند، توسعه‌ی تئاتر کاربردی با مشکلات بیشتری همراه خواهد بود. متاسفانه اصلا این عدم همکاری و همراهی را از مسئولان حوزه هنری استان خراسان رضوی نداشتیم اما با این حال توانستیم در پیشبرد اهداف خود، اقدامات لازم را انجام دهیم.

گفتنی است اتفاق اصلی اولین همایش تئاتر کاربردی حوزه هنری از ۱۸ شهریور‌ماه به مدت چهار روز در حوزه هنری تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۵۳


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.