گلدکوئیستی​ها در یک نهاد ملی؟

متاسفانه برخی از نزدیکان آقایان مدیر سابقه گولد کوئیستی دارند و ۲ ماه در بازداشت بوده و میلیاردها تومان کلاه‌برداری کرده‌اند پس چرا اجازه می‌دهید در امور این سازمان دخالت کنند و …

فارس : روز سه شنبه خبر برکناری سیدحسین محمدی، معاون سابق پشتیبانی، حقوقی و استان‌های کتابخانه ملی ایران از کتابخانه ملی ایران منتشر شد اما آنچه جالب توجه بود برکناری سیدامیر افضلی مسئول اداره بازرسی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران یک ماه قبل بود که ظاهرا به دلیل برخی انتقادها از شیوه مدیریتی و انتصابات در این سازمان از پست خود برکنار شده است.
 
این مسئله بهانه‌‌ای شد تا با سیدحسین محمدی، معاون برکنار شده کتابخانه ملی ایران پیرامون مسائل اتفاق افتاده درباره کتابخانه به گفت‌وگو بپردازیم تا بیشتر از برخی مسائل رخ‌داده و پشت‌پرده‌های مدیریت این مجموعه آگاه شویم.

دلیل برکناری شما از این سمت چه بوده است؟
 
چندی قبل من تذکراتی را بابت دخالت‌های یکی از نزدیکان مدیریت کتابخانه ملی ایران دادم که متاسفانه توجهی به آن نشد. این شخص یک دولت سایه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تشکیل داد و افرادی را عزل و نصب می‌کرد. به مدیران کتابخانه ملی گفتیم اگر این فرد مسئولیتی دارد به ما اعلام کنند و اگر ندارد چرا این دخالت‌ها را انجام می‌دهند که گفتند که از مشاوره او استفاده می‌کنند، در حالی که این مشاوره نبود و رسماً به کار سازمان دخالت می‌کرد.
 
«سیدامیر افضلی» مسئول اداره بازرسی سازمان اسناد و نهاد کتابخانه ملی ایران نیز که ماه گذشته در رابطه با این موضوع عزل شد تذکری در این رابطه ها داد که او را نیز عزل کردند و به بنده گفتند اگر هم شما ادامه دهید و در این باره سخن بگوئید شما را هم عزل می‌کنم.
 
چه زمان متوجه برکناری از این پست شدید؟
 
دیروز آقای صلاحی با بنده تماس گرفتند و گفتند «بنده نمی‌توانم با شما روبه‌رو شوم به دلیل اینکه نان و نمک شما را خوردم و با شما رفیق بودم». حکم پایانی کار بنده در کتابخانه ملی ایران تا پایان تیرماه است اما آقای صلاحی امروز (چهارشنبه) را پایان حکم کاری بنده اعلام کردند و بنده به ایشان گفتم که امروز آمادگی دارم که جلسه تودیع و معارفه بگذارند که گفتند بنده نمی‌توانم با شما روبه‌رو شده و شما را از نزدیک ببینم.

متاسفانه برخی از نزدیکان آقایان مدیر سابقه گولد کوئیستی دارند و ۲ ماه در بازداشت بوده و میلیاردها تومان کلاه‌برداری کرده‌اند پس چرا اجازه می‌دهید در امور این سازمان دخالت کنند و نیروهایی را برای کتابخانه ملی ایران می‌آورد که نه در جریان احمدی‌نژاد و حتی نظام هم نیستند و وقتی مورد تذکر قرار دادیم او نیز این موارد را نپذیرفت.
 
آنها سازمان را پاشیدند و در این سازمان حالت پلیسی ایجاد کردند که آن سرش ناپیدا است یعنی همه افراد را همانند جاسوس می‌بینند اما آقای صلاحی توجهی نداشت.
 
آقای حبیب‌الله عظیمی معاون کتابخانه ملی هستند آیا برای تودیع و معارفه‌ها از ایشان نظرخواهی نمی‌کنند؟
 
نه؛ اصلاً مدیریت هیچ کس را در این باره در جریان قرار نمی‌دهند به طور مثال در حوزه معاونت پشتیبانی که بنده معاون این بخش بودم ۴ نفر نیرو به عنوان مدیرکل آوردند بدون آنکه از بنده مشورتی بگیرند و وقتی جویا می‌شوم؛ می‌گویند اینها جزو اعضای ستاد انتخاباتی آنان در مجلس بوده‌اند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.