گلستان در محاصره سیل/گزارش تصویری

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/30-4-1391/IMAGE634784655466871742.jpg سیلابهای پی درپی از شامگاه جمعه تا بامداد روز شنبه مناطق مختلف گلستان را در نوردید و این استان را در محاصره سیلاب قرار داده است

/Images/News/Larg_Pic/30-4-1391/IMAGE634784733123652139.jpg دیروز بر اثر بارندگی و جاری شدن سیل در شهرستان علی آباد کتول ،دو نفر جان خود را از دست دادند

/Images/News/Larg_Pic/30-4-1391/IMAGE634784733117568128.jpg برآورد اولیه خسارت ناشی از سیلاب روز و شب گذشته به بخش برق استان گلستان حدود ۶۵۰ میلیون ریال بوده است

/Images/News/Larg_Pic/30-4-1391/IMAGE634784733111016116.jpg برق ۳۰ روستای شرق استان گلستان در مسیرهای قازنقایه به مراوه تپه و قلعه قافه در مینودشت قطع شده است

/Images/News/Larg_Pic/30-4-1391/IMAGE634784730392711342.jpg بعد از سیل مراوه تپه در گرگان نیز شاهد آبگرفتگی وسیعی از مناطق بودیم و حدود نیمه شب جمعه در دهنه شصت کلا سیلاب بوقوع پیوست

/Images/News/Larg_Pic/30-4-1391/IMAGE634784730386627331.jpg پس از سیل صبح و عصر جمعه گلستان، شامگاه دیشب نیز سیل در مراوه تپه بوقوع پیوست و خسارتهای زیادی در این شهرستان برجای گذاشت

/Images/News/Larg_Pic/30-4-1391/IMAGE634784730380231320.jpg حجم خسارتهای وارده به بخش های مختلف گلستان در سیل اخیر بی سابقه است

/Images/News/Larg_Pic/30-4-1391/IMAGE634784730373679308.jpg بروز سیل های پی درپی همزمان با ماه مبارک رمضان روزه داران گلستانی را با مشکلات عدیده ای مواجه و خسارتهای بسیار زیادی در بخش های مختلف به بار آورده است.

/Images/News/Larg_Pic/30-4-1391/IMAGE634784730367751298.jpg سونامی سیل که از بامداد سه شنبه هفته گذشته در گلستان شروع شد و همچنان ادامه دارد تاکنون شش کشته در این استان برجای گذاشته است

/Images/News/Larg_Pic/30-4-1391/IMAGE634784655490115782.jpg جمعه شب در شهرستانهای گالیکش، آزادشهر و رامیان سیل به وقوع پیوست و خسارت ایجاد کرد

سونامی سیل که از بامداد سه شنبه هفته گذشته در گلستان شروع شد و همچنان ادامه دارد تاکنون شش کشته در این استان برجای گذاشته است. بروز سیل های پی درپی همزمان با ماه مبارک رمضان روزه داران گلستانی را با مشکلات عدیده ای مواجه و خسارتهای بسیار زیادی در بخش های مختلف به بار آورده است. حجم خسارتهای وارده به بخش های مختلف گلستان در سیل اخیر بی سابقه است و جبران خسارتها نیازمند نگاه و توجه ملی است.

رسول حسام مدیرکل ستاد مدیریت بحران گلستان به مهر گفت: پس از سیل صبح و عصر جمعه، شامگاه دیشب نیز سیل در مراوه تپه بوقوع پیوست و خسارتهای زیادی در این شهرستان برجای گذاشت. این حادثه موجب تخریب دو دستگاه پل شد که یکدستگاه تخریب کامل و دیگری تخلیه شده و این حادثه موجب بسته شدن راه هفت روستا شده است. کار ساخت و ایجاد راه انحرافی در این منطقه ادامه دارد تا مشکل تردد در منطقه رفع شود. همچنین برق ۲۰ روستای مراوه تپه قطع و آب شهر نیز قطع شده است و تنها پمپ بنزین شهر نیز غیرفعال شده است. 

حسام بیان داشت: بعد از سیل مراوه تپه در گرگان نیز شاهد آبگرفتگی وسیعی از مناطق بودیم و حدود نیمه شب جمعه در دهنه شصت کلا سیلاب بوقوع پیوست.این سیلاب خسارتهایی به اراضی کشاورزی در حوزه مشترک شهرستان گرگان و کردکوی ایجاد و جاده بین المللی در سه راه یساقی را مسدود کرد. کار پاکسازی رسوبها تا ۲٫۵ بامداد ادامه داشت و در اثر این سیلاب نیز خسارتهایی به بخش کشاورزی و … وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: در حال حاضر مسیر مسدودی و بسته نداریم و تمام مسیر شبانه پاکسازی شده است. در شهرستانهای گالیکش، آزادشهر و رامیان نیز جمعه شب شاهد بروز سیل و ایجاد خسارت بوده ایم.

فرماندار آزاشهر نیز گفت: جمعه شب دوباره سیل بخشی از این شهرستان را در برگرفت و شدت آبگرفتگی بحدی بود که مسیر کمربندی منطقه را تحت تاثیر قرار داد. سید فاضل دهنوی بیان داشت: خسارتهای وارده به این شهرستان در سیلابهای اخیر قابل مقایسه با دیگر حوادث نیست و نیازمند حمایتهای ملی هستیم.

برق ۳۰ روستای گلستان بر اثر سیلاب قطع شد
قاسم شهابی- مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان- از قطع برق ۳۰ روستای شرق استان به دلیل بارندگی شدید و بروز سیلاب شب گذشته به مهر خبر داد و گفت: این روستاها در مسیرهای قازنقایه به مراوه تپه و قلعه قافه در مینودشت واقع شده اند. به دلیل عدم امکان تردد شبانه در این مسیرها، برق این روستاها قطع بوده که انشاء الله تا ظهر شنبه برقدار می شوند. تا کنون سیلاب سبب شکستگی ۲۰ عدد پایه تیربرق، آسیب دیدگی چهار دستگاه ترانس و پارگی سیم و .. شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان گفت: برآورد اولیه خسارت ناشی از سیلاب روز و شب گذشته به بخش برق استان حدود ۶۵۰ میلیون ریال بوده است.

دو نفر براثر وقوع سیل در علی آباد کتول جان باختند
دیروز بر اثر بارندگی و جاری شدن سیل در شهرستان علی آباد کتول ،دو نفر جان خود را از دست دادند .
به گزارش ایرنا ، جان باختگان یک مادر و فرزند ۱۲ ساله اش بودند که به سبب افتادن در رودخانه در داخل شهر علی آباد جان خود را از دست دادند . اجساد این جانباختگان با کمک نیروهای مردمی روستای نوده کتول از آب گرفته شده است. 
خسارات فراوان سیل در خراسان شمالی/ تلفات جانی گزارش نشده است
سید علی میرکریمی- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی- به مهر گفت: سیل شب گذشته در این استان خسارات فراوانی به بار آورده است. وی با بیان اینکه پیش از بارش باران در چند روز گذشته هشدارهای لازم مبنی بر احتمال وقوع سیل به شهروندان و مردم خراسان شمالی داده شده بود، اظهار داشت: سیل روز و شب جمعه در استان، خسارات مالی فراوانی داشته اما خوشبختانه هنوز هیچ گزارشی مبنی بر داشتن تلفات جانی نداشته‌ایم.
وی با بیان اینکه غالب خسارات سیل در شهرستان‌های مانه و سملقان و بجنورد روی داده است، عنوان کرد: سیل در این ۲ شهرستان خسارات فراوانی را به اراضی کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، راه‌های روستایی، پل‌ها و … وارد کرده است.
میرکریمی افزود: در شهرستان مانه و سملقان سیل مسیر ارتباطی آشخانه به شهرآباد نیروی هوایی را مسدود کرده و هم اکنون عملیات بازگشایی این مسیر با تلاش نیروهای مربوطه در حال انجام است. علاوه بر این سیل در برخی محورهای ارتباطی این شهرستان نیز با تخریب پل، رفت و آمد خودروهای عبوری را با مشکل روبرو کرده و در چند روستا نیز سبب قطعی برق شده است.
این مسئول با اشاره به خسارت‌های سیل در شهرستان بجنورد نیز اظهار داشت: غالب خسارات در این شهرستان مربوط به اراضی کشاورزی بوده و در چند روستای هم مرز با شهرستان شیروان نیز آبگرفتگی منازل روی داده است. وی با بیان اینکه هنوز فرم‌های اولیه میزان خسارات از روسای بحران شهرستان‌ها دریافت نشده است، افزود: میزان دقیق خسارات وارده پس از دریافت گزارش از فرمانداران اعلام می‌شود.
یادآور می‌شود از ابتدای سال جاری تاکنون بلایای طبیعی بیش از ۵۰ میلیارد تومان خسارت مالی به این استان وارد کرده و در زمینه خسارت‌های جانی نیز ۸ نفر تنها به دلیل گرفتار شدن در سیل، جان خود را از دست داده‌اند.
سیل جاده اهر – مشکین شهر را مسدود کرد
رضا صدیقی- رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان اهر- به مهر گفت: از ساعت یک بامداد امروز ،شنبه، این جاده با بارش باران و سرازیر شدن سیل بسته شده است. پس از این حادثه نیروهای امدادی و اعضای ستاد بحران و حوادث غیر مترقبه با حضور در محل حادثه و با بسیج امکانات و تجهیزات راه سازی ادارات راه و شهرسازی، شهرداری، بخش خصوصی هلال احمر از اولین ساعات بروز این حادثه اقدام به خاکبرداری و پاکسازی گل و لای موجود که به ارتفاع دو متر و شعاع بیش از ۱۰۰ متر این منطقه را پوشانده بود آغاز شده و تا لحظه مخابره خبر با وجود تلاش همه جانبه تمامی ادارات هم اکنون این جاده بسته است و نیروی امدادی و خدماتی برای بازکردن این جاده در تلاش هستند.
فرماندار اهر گفت: در جهت عبور و مرور خودروهای سواری مسیر جانبی از محل روستای نقدوز به صورت موقت آماده شده و خودروهای سبک از این محل رفت و آمد می کنند. وی اظهار امیدواری کرد تا ساعاتی دیگر بتوانیم جاده را پاکسازی کنیم تا تمام خودروهای سبک و سنگین بتوانند از این محل عبور کنند.هم اکنون بیش از ۲۰ دستگاه لودر، بولدوزر، گریدی، کمپرسی مشغول پاکسازی مسیر هستند.
۴۵۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.