گلوی‌تان را آب و جارو کنید

۹۱/۰۷/۱۰ – ۱۵:۰۳

شماره: ۰۷۱۰۰۰۰۸۷۸

نسخه چاپیارسال به دوستان

گلوی‌تان را آب و جارو کنید

خبرگزاری فارس: با شروع شدن فصل پاییز و آغاز فصل سرما یکی از مشکلاتی که با آن بسیار رو به رو می‌شویم گرفتگی صدا است؛ این مشکل اگر با راه‌های درست درمان نشود می‌تواند به تارهای صوتی آسیب جدی وارد کند.

خبرگزاری فارس: گلوی‌تان را آب و جارو کنید

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از مشرق، یکی از مشکلاتی که بر اثر سرما خوردگی و یا آلرژی‌های فصلی ممکن است رخ بدهد گرفتگی صدا و یا مشکل‌دار شدن تارهای صوتی است، راه‌های متفاوتی برای بهبود این مشکل وجود دارد که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

مصرف مقادیر زیاد آب و مایعات نیم گرم مثل چای کمرنگ یا شیر و عسل همچنین توجه داشته باشید که مصرف نوشیدنی های سرد، گازدار و حاوی کافئین بالا مثل قهوه و شکلات داغ مشکل شما را بدتر می‌کند.

استفاده از دستگاه بخور در اتاق خواب و محیط منزل با مرطوب نگهداشتن هوا کمک زیادی به نرم شدن صدا می‌کند؛ شما می‌توانید از دستگاه‌های بخور سرد استفاده کنید که تأثیر بیشتری در هوای خانه دارند.

سعی کنید وقتی که صدایتان گرفته کمتر صحبت کنید یا تا حدامکان کوتاه مدت و با صدای آرام حرف بزنید؛ می‌توانید از محل کارتان یک روز مرخصی بگیرید و استراحت کنید؛ این کار می‌تواند کمک به سزایی به گلوی شما کند.

از خوردن غذاهای تند و پُر ادویه و همچنین ترشیجات خودداری کنید؛ غذاهایی مثل سوپ مرغ و سبزیجات و اسفناج پخته می‌توانند مفید باشند.

اگر مشکل صدای شما به علت برگشت غذا از معده به مری است، شب‌ها موقع خواب سرتان را کمی بالاتر از بدن قرار دهید، ۳ تا ۴ ساعت قبل از خواب از خوردن غذا خودداری کنید و در صورتی که همچنان مشکل ادامه داشت با دکتر مشورت کنید.

اگر گرفتگی صدا توأم با سرفه خلط دار است می‌توانید از شربت‌هایی مثل تئوفیلین جی یا برم هگزین استفاده کنید؛ استفاده از این داروها باعث رقیق و خارج شدن خلط‌ها و به دنبال آن کاهش شدت سرفه و گرفتگی صدا می‌ شود.

اگر گرفتگی صدا توأم با سرفه خشک دارید، آخر شب قبل از خواب، یک عدد تخم مرغ را که از سالم بودن آن مطمئنید با پوست به مدت  ۴۰ ثانیه داخل ظرف حاوی آب جوش قرار دهید و قبل از این که زرده ببندد، آن را خارج و زرده را جدا کنید و درسته قورت بدهید؛ بعد از آن چیز دیگری حتی آب نخورید و بخوابید، این کار تأثیر زیادی در نرم کردن سینه و حنجره دارد، در نهایت در موارد شدید.

انتهای پیام/


Fars News Agency

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.