“گل” جای “آکواریوم هوا” را گرفت

 به گزارش خبرگزاری مهر، یاسر خاسب به دلیل سفر دو تن از بازیگرانش، اجرای نمایش “گل ۲۰۱۲” را جایگزین نمایش “آکواریوم هوا”  کرد. پیش از این قرار بود نمایش “آکواریوم هوا” به کارگردانی یاسر خاسب از اواخر مرداد در تالار حافظ روی صحنه رود که به دلیل سفر کاری هنگامه قاضیانی و پانته‌آ پناهی‌ها و نیز بنا به اعلام یاسر خاسب، نمایش “گل ۲۰۱۲” جایگزین آن شد.

نمایش “گل” پیش از این در سال ۸۹ در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر و نیز در شهرهایی چون سیاتل، هلند و دانمارک اجرای عمومی شده بود این درحالی است که این نمایش با طراحی کاملا متفاوت و باعنوان “گل ۲۰۱۲” در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

نمایش “گل ۲۰۱۲” ترکیبی از فیزیکال تئاتر، هنرهای رزمی و بوتو است که داستان خلقت یک موجود توسط یک انسان را روایت می کند. در این نمایش که از ۲۲ مرداد تا ۲۰ شهریور همه شب ساعت ۲۱ در تالار حافظ روی صحنه می رود، هنرمندانی چون علی اصغر قاجاری و یاسر خاسب به ایفای نقش می پردازد.
 

فروشگاه‌های نمونه نگار و تئاترشهر استان‌ها راه‌اندازی می‌شود

اداره کل هنرهای نمایشی و کانون نمایش‌های آیینی و  سنتی در راستای حفظ، احیاء و اشاعه آیین‌ها و سنن نمایشی، وی‍ژه برنامه ماه مبارک رمضان را با عنوان “محفل مهر و ماه” برگزار می‌کند. برنامه “محفل مهر و ماه” شامل نقالی حماسی و مذهبی، ترنا بازی، مولودیخوانی و شبیه‌خوانی است که به مدت ۱۰ شب از ۱۳ تا ۲۳ ماه مبارک رمضان (۱۴ تا ۲۴ مرداد ماه) از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در محوطه مجموعه تئاترشهر میزبان علاقمندان خواهد بود.

رمضانعلی حیدری خلیلی، دبیر نشست مشترک معاونت امورهنری با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها که هفته گذشته در اردبیل برگزار شد، از راه اندازه تئاترشهر استان ها و تاسیس فروشگاه های نمونه نگار خبر داد.

مشاور برنامه ریزی و نظارت معاون امور هنری با این توضیح که این معاونت برنامه ریزی هایی در طول سال برای هماهنگی و استفاده از ظرفیت متقابل دستگاه های ملی و استانی دارد، گفت: در این راستا در طول سال، دو نشست با حضور مدیران برگزار می شود. در نشست نخست به میزبانی استان اردبیل برنامه و فعالیت های سال در حوزه ملی و استانی مطرح شد تا مدیران معاونت و مدیران کل ارشاد از ماموریت ها مطلع شوند و برنامه ها به صورت یکپارچه طراحی و دنبال شود.

دبیر کمیته های تخصصی امورهنری ارزشیابی هنرمندان کشور در معاونت امور هنری درباره موارد مهم مطرح شده در این نشست دو روزه در اردبیل گفت: براساس مصوبه اخیر مجلس بودجه عمرانی تا پایان شهریور تمدید شده که فرصتی است برای خرید آثار تجسمی، همچنین در حوزه هنرهای نمایشی، احداث تئاترشهر در تمام استان ها مطرح شد که اگر استان ها پی گیر باشند می توانند از این ظرفیت بزرگ برای گسترش و ارتقای هنرهای نمایشی بهره مند شوند.

 

وی توضیح داد: این طرح آماده شد و در حال ابلاغ است. استانی که محلی را معرفی کند پس از تایید هیات تخصصی اداره کل نمایشی و تبادل برای امضاء تفاهم نامه بهره برداری به امضا خواهد رسید. معاونت امور هنری برای تاسیس تئاترشهر استان‌ها مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان حمایت در نظر گرفته است.
 

اولین جلسه نقد و بررسی باشگاه تماشاگران تئاتر شهر برگزار می‌شود
 

اولین جلسه نقد و بررسی باشگاه تماشاگران تئاتر شهر سه‌شنبه سوم مرداد با برپایی جلسه نقد و بررسی نمایش “گورگیر” به کارگردانی علی یعقوب زاده در کارگاه نمایش برگزارمی‌شود.

 

در این جلسه نقد و بررسی که بعد از اجرای نمایش توسط اعضای باشگاه تماشاگران تئاتر شهر و روابط عمومی این مجموعه برگزار می‌شود منوچهر اکبر لو از اعضای کانون ملی منتقدان تئاتر ایران به نقد و بررسی این اثر نمایشی می پردازد.

 

نمایش “گورگیر” تا ششم مردادماه ساعت ۱۷:۳۰ با بازی مسعود رحیم‌پور، عصمت رضاپور، ساقی عسگری، مرجان قمری، حسین میرزاییان درکارگاه نمایش میزبان علاقمندان تئاتر خواهد بود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.