گندمی از هند وارد نشده است

گندمی از هند وارد نشده است

پیرو درج مطلبی با عنوان “دور زدن تحریم‌ها نباید سلامت مردم را آسیب‌پذیر کند”، جوابیه‌ای از سوی شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران به خبرگزاری کشاورزی ارسال شده که در آن از عدم واردات گندم از هند خبر داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا، در این جوابیه که به امضای حسین داستان مدیر روابط عمومی شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت به خبرگزاری ارسال شده، آمده است:

 

لزوم واردات گندم جدی خواهد بود

این شرکت در راستای ایفای وظایف و مأموریت‌های محوله با توجه به اینکه متولی تنظیم بازار گندم، آرد و نان کشور است، به‌منظور حفظ ذخایر استراتژیک و تأمین نان مورد نیاز مردم در صورت کاهش، ذخایر راهبردی و یا کاهش تولیدات داخلی، تمهیدات لازم را جهت واردات گندم توسط بخش خصوصی یا دولتی می‌اندیشد که در سال جاری نیز با توجه به عدم تحقق پیش‌بینی‌ها در برداشت، خرید گندم داخلی، لزوم واردات جدی خواهد بود.

 

گندمی از هند وارد نکرده‌ایم

همچنین مدیر روابط عمومی شرکت مادرتخصصی بازرگانی ایران درباره واردات گندم آلوده از هند آورده است: تاکنون هیچ‌گونه خرید گندمی از کشور هندوستان صورت نگرفته است. در ضمن کلیه خریدها و ورود گندم‌های وارداتی به کشور منوط به تأیید و اخذ مجوز از سازمان حفظ نباتات است و در صورت ورود نیز این محموله‌ها در قرنطینه کشور و وزارت جهاد کشاورزی توسط بازرسان و مسئولان بهداشتی و کیفی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. لذا چنانچه گندم از هر کشوری خریداری و وارد شود، به‌دلیل انجام آزمایش‌های لازم در زمینه سلامت و بهداشت، هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت./

E-910620-01

بازرگانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.