گندم هند به جای نفت ایران

جام جم آنلاین: وزیر مواد غذایی هند تأکید کرد این کشور در شرایط کنونی امکان صادرات ۳ میلیون تن گندم به ایران را دارد.

“کی وی توماس” وزیر مواد غذایی هند اعلام کرد: اگر ایران درخواستی برای واردات گندم از هند داشته باشد ما می توانیم ۳ میلیون تن گندم در اختیار این کشور قرار دهیم .

بر اساس این گزارش اظهارات این مقام هندی در حالی است که دهلی نو برای کاهش ذخایر گندم خود و کاهش بدهی نفتی به ایران تلاش می‌کند.

یک هیئت ایرانی هفته گذشته امکان خریداری و واردات گندم از هند را بررسی کرده است تا از این راه بخشی از طلب ایران بابت صادرات نفت به هند وصول شود .

 وزیر مواد غذایی هند افزود، این هیئت ایرانی نمونه گندم هند را دریافت کرده است و اگر آنها موافقت خود را در خصوص کیفیت گندم هند اعلام کنند ما می توانیم ۳ میلیون تن از این محصول را در اختیار ایران قرار دهیم .

هند دومین مشتری بزرگ نفت ایران به شمار می رود و هر سال بیش از ۱۰ میلیارد دلار نفت از ایران وارد می کند .

با توجه به اعمال تحریمهای غرب بر ضد ایران پرداخت پول نفت صادراتی ایران به هند در دو سال اخیر با چالشهایی روبرو بوده است . گر چه صادرات مواد غذایی و محصولات کشاورزی به ایران شامل تحریمهای بین المللی نیست ولی تحریمهای اعمال شده بر ضد سیستم بانکی و مالی ایران پرداخت پول این نوع محصولات را با مشکل روبرو کرده است .

توماس افزود،؛ یک هیئت کارشناسی از ایران به هند آمدند و یک هیئت کارشناسی هند نیز به ایران سفر کردند . ولی ایران نگران آلوده بودن گندم صادراتی هند است . هند دومین تولید کننده بزرگ گندم در جهان به شمار می رود.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.