گنده‌گویی‌های نتانیاهو صدای ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم درآورد + عکس

مخالفت تظاهرات کنندگان اسرائیلی در مورد جنگ با ایران

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت در این زمینه می نویسد: روز یکشنبه حدود ۲۰۰ نفر از مردم، در مخالفت با حمله اسراییل به ایران، در مقابل منزل ایهود باراک، وزیر دفاع کشور تلاویو تجمع کردند. تظاهرات‌کنندگان شعار می‌دادند «نه به جنگ» و «نه به حمله به ایران» …

بولتن نیوز: مدتی است که نتانیاهو، نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی دائماً تهدید علیه ایران و حمله نظامی به جمهوری اسلامی را در مجامع بین المللی و در رسانه های جمعی مطرح می کند. وی که در این رابطه می داند تمام تهدیدهایش فقط در حد حرف خواهد ماند، از این قضیه عملاً برای فرافکنی و سرپوش گذاشتن بر ضعف مدیریت خود استفاده می کند. این گزافه گویی ها به انجا رسیده که حتی داد ساکنان سرزمین های اشغالی از این طبل توخالی نتانیاهو بلند شده و آنها را به ستوه در آورده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت در این زمینه می نویسد: روز یکشنبه حدود ۲۰۰ نفر از مردم، در مخالفت با حمله اسراییل به ایران، در مقابل منزل ایهود باراک، وزیر دفاع کشور تلاویو تجمع کردند. تظاهرات‌کنندگان شعار می‌دادند «نه به جنگ» و «نه به حمله به ایران» شرکت‌کنندگان در این تجمع شامل سیاستمداران حزب چپ و فعالانی چون MD Dov khsnin، Eladad Yaniv و Donor Tsabari و بسیاری دیگر بودند.

یدیعوت آحارنوت در ادامه می نویسد: یک مرد مسن تصویری از باراک که یونیفرم نازی‌ها را بر تن داشت، حمل می‌کرد که از سوی تجمع کننده گان مجبور به پایین آوردن این عکس شد. دیگر تظاهرکنندگان در حالی که از او خواستند آنجا را ترک کند، فریاد می‌زدند «ما اینجا صلیب‌های شکسته نخواهیم داشت.» و این امر باعث شد آن مرد توسط پلیس دستگیر شده و بازجویی شود.

تساباری (Tsabari) که یکی از طراحان این اعتراض بود به خبرنگار این روزنامه اسرائیلی می گوید که پس از مطالعه روزنامه‌های روز جمعه «شوکه» شده است. «آنچه من خواندم تصمیم برای جنگ بود. ما در این باره اختلاف‌نظر داریم. این یک جنگ احمقانه خواهد بود. من نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم و نمی‌دانم که آیا نتانیاهو قصد حمله دارد یا خیر، اما نگرانی ما از این است که او واقعاً قصد چنین کاری را داشته باشد. به همین دلیل هم اینجا هستم چون نگرانم.»

تامار زاندبرگ، عضو شورای شهر تلاویو در مورد تجمع کنندگان گفت: «این یک اجتماعی مدنی است و نشان می‌دهد که تحریک رسانه برای جنگ می‌تواند در جهت مخالف هم کارساز باشد.»

شاچار کوتانی (Shachar Cotani)، تظاهرکننده دیگری هم گفت: «مهم نیست این تهدید جدی است یا خیر. مهم این است که این چنین جنگی حایز اهمیت بوده و ما با آن مخالفیم و از این رو به این جا آمده‌ایم.»

اولمرت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی روز گذشته در واکنش به مساله حمله به ایران با اشاره به اینکه باراک و نتانیاهو مردم اسراییل را وحشت زده کرده اند ، مخالفت شدید خود را با هر گونه ماجراجویی نظامی دولت راستگرای اسراییل علیه ایران ابراز داشت.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.