گواردیولا: به مسی حسودی‌ام نمی‌شود

لیونل مسی وداع خاطره‌انگیزی برای مربی دوست‌داشتنی‌اش پپ گواردیولا فراهم کرد. دربی شنبه شب بارسلونا برابر اسپانیول آخرین بازی آبی و اناری‌پوشان در ورزشگاه نوکمپ در این فصل بود که پایان کار مربی ۴ سال اخیر این تیم نیز هست.


مسی در این بازی یک بار دیگر خیره‌کننده بود و با زدن هر ۴ گل بازی به آمار بهت‌آور ۵۰ گل در لالیگا و ۷۲ گل در کل بازی‌های این فصل دست یافت. او حالا در ۳۲۷ بازی برای بارسلونا ۲۵۱ گل زده. گواردیولا در این بازی ترجیح داد به برخی بازیکنان خود استراحت دهد و خوسه پینتو را در درون دروازه قرار دهد. این دروازه‌بان در تمام بازی‌های بارسا در جام حذفی حضور داشته و برای اینکه در فینال ۵ خرداد مقابل اتلتیک بیلبائو آمادگی لازم را داشته باشد او را در این بازی مقابل اسپانیول به میدان فرستاد.
۸۹ هزار هوادار نام گواردیولا را می‌خواندند و بنرهایی را به اهتزاز درآوردند که رویش نوشته بود: «متشکریم پپ». وقتی از گواردیولا پرسیدند آیا مسی با بازی خوب خود، جشن خداحافظی‌ مربی با نوکمپ را خراب کرده، گفت: «لیونل در تمام فصل همه توجه‌ها را به خود جلب کرده و من نمی‌توانم به او حسودی کنم. امیدوارم در آینده هم همینطوری بازی کند. من به سهم خودم تلاش کرده‌ام تا آنجا که ممکن است به او کمک کنم و بدون شک او نیز به من کمک زیادی کرده که یک مربی بزرگ و پرافتخار باشم و پیشرفت کنم.»
مسی بعد از زدن گل چهارم دوید و مربی‌اش را در آغوش گرفت و بقیه تیم هم دور آنها حلقه زدند. گواردیولا گفت: «در طول سال‌هایی که اینجا کار کردم خیلی به من لطف شده. من عاشق بازیکنانم هستم و این چیزی است که باقی می‌ماند.»
مسی با ۴ گلی که در این بازی زد ۵ گل از کریستیانو رونالدو که در پیروزی یک- ۲ تیمش برابر گرانادا از روی نقطه پنالتی گل زد، جلو افتاد. رئال در این بازی تا دقیقه ۸۰ با یک گل عقب بود و با گل به خودی دقیقه سوم وقت‌های تلف شده برنده از زمین خارج شد.
رئیس باشگاه بارسلونای اسپانیا هم پس از وداع پپ گفت: گواردیولا با افتخار رفت و روزی با سربلندی برمی‌گردد. ساندرو روسل با ابراز خرسندی از وداع تماشایی نیوکمپ با پپ گواردیولا اظهار داشت: نیوکمپ برای گواردیولا غوغا به راه انداخت. پپ دوستت داریم، چیز دیگری نمی‌توانیم بگوییم. وی ادامه داد: بارسا در شرایطی قرار دارد که باید برد و باخت را یاد بگیرد، در جایی که از قهرمانان‌مان تجلیل می‌کنیم. این فلسفه بارسا است «بازیکنان و مربیان خلق کن و پرورش بده.» رئیس باشگاه بارسلونا خاطرنشان کرد: مهم این است که قهرمانان ما با سربلندی تیم را ترک می‌کنند، باشگاه و هواداران بالغ شده‌اند. او با افتخار بازخواهد گشت. پپ گواردیولا پس از بازی آخر تیمش در لالیگا در زمین نیوکمپ حاضر شد و اظهار داشت: بعداً می‌بینمتان. روسل در این باره خاطر نشان کرد: این خبر خوبی است. همه پپ را دوست دارند و همه خواهان بازگشت وی هستیم. وی ادامه داد: وی با افتخار ما را ترک کرد و با سربلندی بازخواهد گشت. در این لحظات از اینکه رئیس باشگاه بارسلونا هستم، به خود می‌بالم.

 


جوان آنلاین – آخرین عناوین ورزشی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.