گول تبلیغات ایمپلنت ها را نخورید

پیشنهاد از طریق پیامک

دبیر علمی یازدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران گفت :مردم نباید گول تبلیغات ایمپلنت را بخورند .

به گزارش واحد مرکزی خبر، بهنام بهلولی در نشست خبری این کنگره  افزود : در برخی جاها تبلیغات ایمپلنت با تبلیغات کباب نیم متری چاپ می شود که تاکید بر بدون درد و جراحی بودن ان میکنند و مردم باید مراقب اینگونه تبلیغات نادرست باشند.

وی اضافه کرد: ایمپلنت نوعی درمان برای دندانهایی است که از بین رفته اند،این کار  عمل جراحی است که هم در درمان وهم در زیبایی بیمار موثر است .

بهلولی با بیان اینکه خوشبختانه برخی بیمه ها تنها به عنوان جراحی زیبایی به ایمپلنت نگاه نمیکنند گفت :اخیرا چند سازمان و برخی بیمه ها هزینه ایمپلنت را نیز تحت پوشش بیمه قبول کرده اند .

وی با اشاره به اینکه اینگونه درمان‌ها باید رویه‌ پزشکی و درمانی خود را دنبال کند و متخصصان نیز مردم را به رعایت بیشتر بهداشت دهان و دندان ترغیب کنندگفت : فقط ۳ مورد از ۱۰۰مورد ایمپلنت‌ها به علت برخی دلایل ناشناخته شکست میخورد که ان را نیز می توان با ایمپلنت مجدد درست کرد ،اگر اصول اولیه اینکار رعایت شود همه ایمپلنتها موفقیت امیز است .

بنابر این گزارش رئیس یازدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران نیز ۷۰ درصد موارد تشخیص سرطان دهان در بیماران را به دلیل کمبود آگاهی بیماران و متخصصان عنوان کرد و گفت : اگر فردی زخم دهانش به مدت بیش از ۲هفته بهبود پیدا نکرد باید برای تشخیص شناسایی این عارضه که می‌تواند خطر سرطان دهان باشد به متخصص مراجعه کند.

خدایاری نمین با اشاره به علائم سرطان دهان از جمله لق شدن دندان‌ها، خونریزی، اختلال تغذیه، رشد سریع زخم یا تومور در دهان که پس از دو هفته بهبود پیدا نکند، افزود: این عارضه می‌تواند به علت بی‌توجهی به دیگر نقاط بدن سرایت کند در حالی که با گرفتن یک رادیوگرافی از دهان و همچنین مراجعه به موقع به دندانپزشک برای چکاپ بهداشت دهان و دندان  از این بیماری جلوگیری کرد.

یازدهمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت ایران از ۲۶تا ۲۸ مهر همزمان با سومین همایش ایمپلنت خلیج فارس با محورهایی همچون بررسی جدیدترین شیوه‌های تشخیص و درمان بیماری‌ها و آخرین متدهای جراحی و ناهنجاری‌های مادرزادی در ناحیه دهان، فک و صورت برگزار می‌شود.

درمان‌های جراحی پس از جراحت و حوادث ناشی از تصادفات رانندگی و جدیدترین شیوه‌های کاشت ایمپلنت با حضور متخصصان بنام ۱۰ کشور جهان از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

ارسال پیامک به پورتال ممتازنیوز


roozeno – ممتازنیوز ، پورتال جامع و خبری ایرانیان سراسر جهان » مقالات و تازه های پزشکی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.