گوگل نسخه جدیدی از برنامه گوگل مپس خود را ارائه کرد

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی /۰۳/۱۷
موتور جستجوگر عظیم گوگل روز چهارشنبه نسخه جدیدی از برنامه تعیین موقعیت مکانی را به نام گوگل مپس ارائه کرد که بدون اتصال به شبکه اینترنت قابل استفاده خواهد بود.
ریتا چن، از کارکنان گوگل، در جریان مراسمی که برای معرفی این برنامه به روز شده گوگل در شهر سان فرانسیسکو آمریکا سازماندهی شده بود، اعلام کرد « شما دیگر هرگز به نقشه هایی کاغذی نیاز پیدا نخواهید کرد ».
این خدمات که به زودی در دستگاه هایی که با سیستم اندروید گوگل کار می کنند، در دسترس خواهد بود، به کاربر امکان خواهد داد منطقه ای را انتخاب و آن ذخیره و نگهداری کند. این برنامه بدون نیاز به اتصال به اینترنت نیز قابل مشاهده خواهد بود.
گوگل همچنین خاطر نشان کرد این برنامه برای کسانی که به سفرهای خارجی می روند و نمی خواهند در آنجا هزینه های مسیر یابی بپردازند یا در موقعیت های مکانی مانند زیر زمین قرار دارند که نمی توانند به اینترنت اتصال یابند، مفید خواهد بود.
چن نشان داد چگونه با ذخیره و نگهداری بخشی از نقشه لندن، پایتخت انگلیس، حتی بعد از قطع اتصال با اینترنت نیز می تواند با آن در تعامل بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سان فرانسیسکو، وی افزود « در صورتی که شما گوگل مپس را فعال کنید، نقطه آبی که نشان دهنده مکانی است که شما در آنجا هستید، همچنان فعال خواهد بود و شما می توانید بدون استفاده از ابزار دبلیو آی- اف آی مسیر خود را تعیین کنید ».
۱۵۲/۱۰۴

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.