گوگل واتس اپ را می‌خرد؟

۲۰فروردین۱۳، آی تی ایران – واتس اپ یکی از محبوب‌ترین سرویسهای مسنجر موبایل ( که اخیرا در ایران از دسترس خارج شده بود) احتمالا توسط گوگل به قیمت یک میلیارد دلار خریداری می‌شود.

مسنجر واتس اپ WhatsApp این امکان را به کاربر می‌دهد که از طریق اینترنت گوشی خود عکس، صوت و حتی مکان خود را به دیگران اطلاع دهد.

همچنین امکان چت گروهی از طریق این مسنجر برای کاربران مختلف فراهم می‌شود.

به نوشته دیجیتال ترند گوگل قرار است یک میلیارد دلار برای در اختیار داشتن این مسنجر محبوب بپردازد. گفته می‌شود جزییات این خرید طی ۴-۵ هفته آینده بین دو شرکت نهایی می‌شود.

واتس اپ یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای تحت اینترنت است است و تخمین زده می‌شود حدود ۱۰۰ میلیون کاربر از آن استفاده کنند وحالا گوگل دست روی محصولی گذاشته که خود در آن چندان موفقیتی نداشته است.

در همین حال شنیده می‌شود گوگل در حال برنامه‌ریزی برای ارایه یک نوع سرویس مسنجر است ولی در صورت خرید واتس اپ این سرویس به طور مستقل به کار خود ادامه خواهد داد.

سرویس واتس اپ مسنجر به همراه سرویس وایبر در ایران مورد استفاده کاربران موبایل قرار می‌گیرد و از قبل از عید دسترسی به انها مسدود شده بود. این سرویسها به طور بالقوه برای مخابرات ایران یک رقیب محسوب می‌شوند چراکه کاربران به جای ارسال اس ام اس و یا تماس صوتی از این سرویسهای رایگان بهره می‌گیرند.
IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.