گوگل Sparrow را خرید

با ۴۳ میلیارد دلار سرمایه نقدی که گوگل در خزانه خود دارد ، به راحتی می تواند برای به کارگرفتن استعداد های خفته در کمپانی های دیگر، پولهای زیادی صرف خریدن آنها کند.

ماجرا از این قرار است که این کمپانی بار دیگر در روز جمعه اپلیکیشن ایمیل محبوب آی فون و مکینتاش ، Sparrow را خریداری کرد. البته واضح است که خود کمپانی به تنهایی برای گوگل مهم نبوده است.

سخنگوی غول جست جو دراین باره گفته است: گوگل Sparrow را زنده  نگه می دارد و آنها همچنان به پشتیبانی کردن از اپلیکیشن هایشان ادامه خواهند داد. اما این کمپانی فعلا در نظر ندارد که برای خود Sparrow هم در آینده  به روز رسانی خاصی ارائه دهد. ۵ کارمند Sparrow در کمپانی گوگل قرار است زین پس روی پروژه جدیدی برای جی میل کار کنند.

به نظر نمی رسد که تیم Sparrow مشکلی با به پایان رساندن کار خود در آن کمپانی داشته باشند. دام لیکا، مدیر عامل این کمپانی نیز دروبلاگش درباره این موضوع نوشته است: کمپانی Sparrow همواره روی ارتقا دادن تجربیات ایمیلی کار کرده است. و اکنون ما برای تحقق چشم اندازی وسیع تر به جی میل پیوسته ایم. چراکه باور داریم با کمک گوگل می توانیم راحت تر به اهدافمان دست یابیم.

شرایط و چند و چون مالی این قرار داد هنوز اعلام نشده است. فقط وب سایت The Verge به نقل از منابعی اینطور نوشته است که مبلغ این قرارداد زیر ۲۵ میلیون دلار بوده است.

کل ماجرا خیلی هم مسئله تازه ای نیست.  درواقع این سرمایه گذاری گوگل می تواند بخت آزمایی بزرگی برای Sparrow باشد.

گوگل ماه گذشته نیز سرویس تبلیغات اجتماعی Meebo را به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار خرید و اعلام کرد که زین پس تمام کارمندان Meebo به شبکه اجتماعی گوگل پلاس منتقل می شوند. این کمپانی در سال ۲۰۱۰ هم با صرف ۵۰ میلیون دلار کمپانی جست و جوی اجتماعی Aardvark را از آن خود کرد. کارکنان این کمپانی نیز به گوگل پلاس در حال توسعه منتقل شدند. البته گوگل هرگز اپلیکیشن Aardvark را به روز نکرد و نهایتا هم در سپتامبر ۲۰۱۱ هم به طور کامل آن را بست. اما معروفترین خرید این کمپانی سرویس محلی Dodgeball بود که در سال ۲۰۰۵ اتفاق افتاد. بنیانگذاران این کمپانی هم در سال ۲۰۰۷ و از زمانی که گوکل دیگر قادر به پشتیبانی کردن از این سرویس نبود ، شرکت را ترک کردند. دنیس گرولی، یکی از بنیانگذاران در Flickr اینطور نوشته است که : این تجربه برای ما فوق العاده خسته کننده بود، به خصوص که نمی توانستیم آنها را قانع کنیم که Dodgeball ارزش در اختیار داشتن مهندسان با تجربه را دارد . در نهایت هم آنها ما را ترک کردند و شروع به راه اندازی یک شبکه پلاس اجتماعی برای موبایل کردند.

اما کرولی روی پای خود ایستاد و شبکه اجتماعی دیگری را به نام Foursquare بنیان گذاشت.

البته گوگل تنها کمپانی نیست که اقدامانی این چنینی انجام می دهد.روز جمعه اعلام شد که فیس بوک و نرافزار Acrylic با هم ادغام شده اند. در اوایل این ماه هم فیس بوک کارمندان مستعد Spool را به “سیلیکون ولی” آورد و همان روز در وبلاگ خود نوشت : Spool بسته شد.

Cnn/ماندانا سجادی

۴۰۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.