یاداشت ویژه : مسی اسیر نحسی سیزده / مورینیو گربه سیاه مسی در ال کلاسیکو

یکی از نقاط برتری مسی نسبت به کریستیانو رونالدو که بسیار مورد توجه طرفداران وی نیز بوده است ، گلزنی این ستاره*ی آرژانتینی در دیدارهای بزرگی به نام ال-کلاسیکو است. اما گویا این برتری دچار یک نحسی شده است ، نحسی به نام نحسی سیزده !
لئو مسی ، اسطوره*ی جوان باشگاه بارسلونا که سه توپ طلای جهان را نیز درو کرده است ، در ۳۶۲ دقیقه است که نتوانسته دروازه*ی رئال را بگشاید. عدم گل*زنی این ستاره که تا قبل از ۴ ال-کلاسیکوی گذشته ، بطور متوسط در هر بازی یک بار دروازه*ی رئال و ایکر کاسیاس را گشوده است ، یک ناکامی بسیار بزرگ محسوب می*گردد ، آن*هم در شرایطی که او کاسیاس را جذاب*ترین قربانی گل*های خود می*داند.
زدن ۱۳ گل در ۱۵ ال-کلاسیکو یک رکورد فوق*العاده برای مسی محسوب می*شد و با توجه به قابلیت*های مسی به نظر می*رسید که این رکورد به یک رکورد خارق*العاده و دست*نیافتنی تبدیل شود ، اما نحسی سیزده به سراغ مسی آمد تا این بازیکن دیگر در رقابت*های ال-کلاسیکو موفق به گشودن دروازه*ی رئال و کاسیاس نشود. آخرین باری که مسی موفق به گشودن دروازه*ی رئال مادرید شد به دیدار برگشت سوپرکاپ اسپانیا برمی*گردد ، جایی*که مسی توانست در دو دقیقه مانده به پایان بازی گل دوم خود و گل سوم بارسلونا را به ثمر برساند. در این شرایط بود که بارسلونا به لطف درخشش مسی توانست بازی را ۳-۲ پیروز به اتمام برساند و با توجه به نتیجه*ی تساوی در دیدار رفت ، دهمین جام قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا را از آن خود نماید.
پس از آن گل زیبا که یک قهرمانی دیگر را برای بارسلونا ، پپ و مسی به ارمغان آورد ، لیونل با وجود حضور یافتن در هر ۴ دیدار ال کلاسیکو بعدی نتوانست بار دیگر کاسیاس را با گل*زنی*های خود قربانی سازد. مسی در سال گذشته برترین گل*زن اروپا و جهان بود و با رکوردی فوق*العاده (۷۳ گل در ۶۰ بازی) ، هم آقای گل لالیگا شد (۵۰ گل در ۳۷ بازی) و هم آقای گل لیگ قهرمانان اروپا (۱۴ گل در یازده بازی) ، اما هیچ*گاه نتوانست بار دیگر دروازه*ی کهکشانی*هائی را بگشاید که هدایت آن*ها بر عهده*ی مورینیوی زخم*خورده بود. گویا مورینیو که بارها از مسی زخم*خورده بود سال گذشته به خوبی توانست موتور گل*زنی مسی را متوقف کند. طبیعی بود که وقتی مسی متوقف شود بارسا نیز قافیه را به آقای بی*نظیر ببازد و قهرمانی در لالیگا را به او و شاگردانش تقدیم کند.
جالب است بدانید که در هر چهار بازی که مسی گل*زنی نکرده است ، فابیو کوئنترائو پرتغالی ، مدافع ملی*پوش تیم رئال مادرید که با هزینه*ای گزاف به سانتیاگو برنابئو آمد ، در زمین حضور داشته است. حال جالب*تر آن است که بدانید این بازیکن تقریبا در نیمی از بازی*های تیم خود در سال گذشته در ترکیب قرار نمی*گرفته است ، اما در بازی*های بزرگی همچون ال-کلاسیکو بطور کامل در ترکیب قرار گرفته است. به نظر می*رسد کوئنترائو همان برگ برنده*ای است که مورینیو برای متوقف کردن لئو مسی از آن سود جسته است. با این شرایط اگر واقعا این فرضیه کاملا درست باشد ، هزینه*ی گزاف پرداخت*شده بابت کوئنترائو بسیار منطقی خواهد بود ، حداقل از نگاه هواداران مادرید.
در چهار نمایش گذشته*ی مسی در ال-کلاسیکو ، آمارهای این بازیکن روبه کاهش بوده است و حتی از متوسط*هائی که از لیونل بزرگ انتظار داشته*ایم ، پایین*تر بوده*اند. او نسبت به گذشته کمتر موقعیت*های حساس ایجاد کرده است ، کمتر شوت*های خطرناک زده است و بیش*تر توپ*ها را لو داده است. بدترین نمایش مسی به آخرین ال-کلاسیکو بازمی*گردد ، جایی*که رئال در نهایت و با گل کریستیانو رونالدو توانست به پیروزی ۲-۱ دست یابد و با ایجاد یک اختلاف امتیاز قابل توجه قهرمانی خود در لالیگا را مسجل کند. در همین دیدار بود که مسی یک موقعیت تک به تک را از دست داد تا برناکامی*های فصل پپ و بارسلونا دامن زده باشد و همچنان خود را اسیر نحسی سیزده ببیند.
بی*شک لئو مسی اسطوره*ای بیش از همه به نحسی سیزدهمین گلی که در سوپرکاپ اسپانیا در سال گذشته به ثمر رساند ، فکر خواهد کرد ، بی*تردید بیش از همه برای خود او مهم است که از اسارت این نحسی خلاصی یابد و رکورد خود در ال-کلاسیکو را بهبود دهد و چه بازی بهتر از سوپرکاپ اسپانیا ؟ اما آیا نحسی از بخت مسی رخت برخواهد بست ؟
البته نباید فراموش کنیم که سال گذشته مورینیو و کوئنترائو گربه سیاه لئو در ال-کلاسیکو بودند و همچنان نیز در رئال حضور دارند ! این همان نکته*ای است که مسی و هوادارانش را نگران کرده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.