یادواره تجلی بصیرت اثبات کرد که ۹ دی رخدادی عظیم برای جامعه هنری است

۱۰م دیماه ،

شاه‌آبادی در گفت و گو با هنرآنلاین:

معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌معتقد است که یادواره بصیرت اثبات کرد که جامعه هنری هم ۹ دی را به عنوان رخدادی عظیم پذیرفته است

حمید شاه آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌در گفت و گو با خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین دربارهٔ دومین یادواره بصیرت گفت: با توجه به اینکه در دومین یادواره تجلی بصیرت قرار گرفته ایم عزم معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ برای پاسداشت هنری این اتفاق یک گام به جلو رفته و گام جدی تری برداشته شده و پختگی آثار هم چه در بخش ورک‌شاپ‌ها و چه نمایشگاهی کاملا متفاوت است. همچنین هم آثار در طراز بهتری واقع شده و هم هنرمندانی با سابقه هنری بیشتر و با تجربه و سطح علمی‌بالاتری حضور پیدا کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پختگی و ارتباط مفهومی‌ بالای آثار اظهار کرد: خوشبختانه آثار از پختگی و ارتباط مفهومی‌ بیشتری برخوردار است. رویکرد ما این بود که نسبت به این واقعه نگاه تبیینی و تحلیلی جدی تری داشته باشیم و از فضای تبلیغی در یادواره استفاده نکنیم.

شاه آبادی گفت: در یادواره امسال گام بسیار جدی تری برداشته شده است. آنچه که مهم است اینکه در فضای هنری و ذهن هنرمندان با این اتفاق جرقه ای زده شود و آثاری مرتبط با فضا خلق شود و پس از چند سال در این زمینه دارای بنیه قوی هنری شویم.

او در این باره ادامه داد: اینکه ذهن هنرمندان به اتفاق مهم تاریخی معطوف شود یکی از مهم ترین دستاوردها برای ما می‌تواند باشد. به نظر می‌رسد تعداد هنرمندانی که آماده اند برای اعتلای چنین فرهنگی نام و امضای خودشان را قرار دهند در حال افزایش است.

معاون هنری وزارت ارشاد با بیان اینکه برایمان مقبولیت این حرکت نزد هنرمندان بسیار مهم است اظهار کرد: مقبولیت این حرکت نزد هنرمندان برای ما بسیار مهم بود. بارها گفته می‌شد که این حرکت را در جامعه هنری دنبال نکنید. ولی یادواره بصیرت نشان می‌دهد که جامعه هنری این موضوع را به عنوان رخداد عظیم پذیرفته اند. به نظر می‌رسد اگر امروز در ایستگاه دوم یادواره بصیرت ایستاده ایم باید هر ساله ثابت قدم بایستیم تا اینکه بتوانیم برگ جدی تری در این دوره تاریخ ثبت کنیم.

وی در پایان گفت: قضاوت دربارهٔ شکل برگزاری یادواره در بخش‌های مختلف را به اختتامیه موکول می‌کنم. معدل کار زمانی است که بخش تئاتر، نمایش نامه خوانی و موسیقی هم اجرا شود. امسال برای اولین بار استان‌ها را درگیر این کار کردیم و فضای تازهی به وجود آوردیم. این بخش‌ها هر کدام به نوبه خود نسبت به سال‌های قبل بهتر است چرا که دو سال قبل هم تنها یک یادواره عکس در ۹ دی برگزار کردیم. آن سال ۵هزار عکس آمد اما عکس‌هایی بود که توده مردم ارائه کرده بودند اما اکنون هر چقدر جلوتر می‌رویم آثار تخصصی تر و حرفه ای تر می‌شود.

انتهای پیام/۳۱/۳۴


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.