یاقوت وحشی سیتروئن برای چین

۲۵فروردین۱۳،

یاقوت وحشی سیتروئن برای چین

Bookmark and Share

سیتروئن با معرفی یک کانسپت تازه اعلام کرد یک شاسی‌بلند در سری دی‌اس خود به بازار عرضه خواهد کرد. این کانسپت که «وایلد روبی» یا «یاقوت وحشی» نام دارد قرار است چند روز دیگر در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شود. 

خودرویی که براساس این کانسپت ساخته می‌شود در چین و دیگر بازارهای آسیایی فروخته خواهد شد اما سیتروئن می‌گوید هنوز برای آوردن آن به بازار اروپا مطمئن نیست. سیتروئن در اروپا مدلی سی۴ ایرکراس را دارد که براساس میتسوبیشی ای‌اس‌اکس ساخته می‌شود. اما شاید سیتروئن بخواهد برای رقابت با مدل‌هایی از ب ام و، آئودی و فولکس‌واگن یک شاسی‌بلند لوکس‌تر هم در اروپا بفروشد.  

وایلد روبی در استودیوی طراحی سیتروئن در پاریس طراحی شده اما چون خودرو به طور مشخص باید در چین بدرخشد، در طراحی آن از استودیوی گروه پژو-سیتروئن در شانگهای هم کمک گرفته شده است. سیتروئن می‌گوید با این کار وایلد روبی دقیقاً با خواسته‌های مشتریان چینی هماهنگ است. 

یاقوت وحشی سیتروئن برای چین

از نظر حجم و اندازه، وایلد روبی هم اندازه فولکس‌واگن تورگ است. طول خودرو ۴۷۰۰ میلی‌متر، عرضش ۱۹۵۰ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۵۹۰ میلی‌متر است. کانسپت با جلو پنجره تازه سیتروئن طراحی شده که برای اولین  پارسال در کانسپت «شماره ۹» در نمایشگاه پکن دیده شد.

نشریات خودرو خبر داده‌اند که هنگام تولید نام وایلد روبی به «دی‌اس‌اکس۷» تغییر خواهد یافت و این خودرو پس از رونمایی در نمایشگاه پکن در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه می‌شود. سیتروئن جزییات فنی این خودرو را منتشر نکرده اما گفته می‌شود براساس شاسی تغییر داده شده مدل دی‌اس‌۵ ساخته خواهد شد و از موتور هیبرید بنزینی-الکتریکی تازه سیتروئن نیرو خواهد گرفت. 

اطلاعات رسمی دربارهٔ این موتور وجود ندارد اما براساس شایعاتی که از داخل کارخانه شنیده می‌شود ترکیب موتور بنزینی ۱.۶ لیتری و یک موتور الکتریکی حدود ۲۴۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. 

شاسی‌بلند‌ها در چین بسیار محبوبند. آمار فروش خودرو در چین نشان می‌دهد که تنها در ماه فوریه قبل ۱۵۷ هزار دستگاه خودروی شاسی بلند در چین فروخته شده است که ۱۴ درصد نسبت به دوره قبل بیشتر است. 

برچسب ها : نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۴ | سیتروئن | دی‌اس | وایلد روبی | یاقوت وحشی | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۴/۱۴
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.