یخ روابط ایران و آمریکا در یک شب آب نمی‌شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: مقامات ایران و آمریکا تاکید کرده‌اند که یخ بسیار ضخیم روابط دو کشور در یک شب نمی‌تواند آب شود، مگر اینکه طرفین گام عملی بردارند.

“سید جلال ساداتیان” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ اظهارات متناقض مقامات آمریکایی نسبت به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای ایران گفت: شنیدن صداهای مختلف از سوی آمریکا طبیعی است، چرا که گروه‌های مختلفی در این کشور وجود دارند که بعضی از آن‌ها بلندگوی رژیم صهیونیستی می باشند. 
 
وی تصریح کرد: مقامات ایران و آمریکا تاکید کرده‌اند که یخ بسیار ضخیم روابط دو کشور در یک شب نمی‌تواند آب شود، مگر اینکه طرفین گام عملی بردارند.
 
ساداتیان اظهار داشت: بعضی از کشورها و گروه‌ها از جو مثبت به‌وجود آمده بین دو کشور خشنود نیستند که در راس آن‌ها رژیم صهیونیستی قرار دارد، چرا که از این اتفاق بیشترین ضرر را کرده و گروه‌های تندرو مثل نئوکان به‌دنبال مخدوش کردن این رابطه می باشند.
 
وی ادامه داد: اوباما تمام گزینه‌هایش را هنوز روی میز دارد، چرا که هیچ‌کدام از تحریم‌ها لغو نشده و هیچ اقدام عملی در راستای توافقات اولیه صورت نگرفته و باید منتظر ماند در مذاکرات آینده در ژنو چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود.  
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد غرب تعلیق غنی سازی ۲۰درصدی در فردو بوده، چرا که می‌گویند نیاز صلح آمیز با غنی سازی ۳٫۵ درصد رفع می‌شو، اما پیشنهاد آن‌ها نشان‌دهنده این امر است که آمادگی نشستن پشت میز مذاکره را دارند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.