یوتیوب ممکن است پولی بشود

۲۶ام بهمن ،

فاوانیوز: به گزارش «وال استریت ژورنال»، گوگل در حال مذاکره در خصوص عملی کردن گزینه «کسب درآمد از راه نمایش ویدیو»، تا اواخر سال ۲۰۲۴ است. منابع خبری اعلام کرده‌اند که «یوتیوب امیدوار است تا با عملی کردن این طرح، تلویزیون‌های کابلی و خصوصی را به عرضه تولیدات خود در شبکه یوتیوب ترغیب کند».

یوتیوبیوتیوب ممکن است به زودی به بعضی از تولیدکنندگان محتوای رسانه‌ای اجازه بدهد تا از مخاطبان خود بابت دسترسی به بعضی ویدیوها هزینه اشتراک دریافت کنند.

به گزارش «وال استریت ژورنال»، گوگل در حال مذاکره در خصوص عملی کردن گزینه «کسب درآمد از راه نمایش ویدیو»، تا اواخر سال ۲۰۲۴ است. منابع خبری اعلام کرده‌اند که «یوتیوب امیدوار است تا با عملی کردن این طرح، تلویزیون‌های کابلی و خصوصی را به عرضه تولیدات خود در شبکه یوتیوب ترغیب کند».

طرح «تولید درآمد توسط یوتیوب»، خبری بود که اولین بار توسط وبسایت «عصر آگهی» انتشار یافت. به نوشته این وبسایت، یوتیوب با گروه کوچکی از دارندگان شبکه‌های خصوصی تماس گرفته و از آنها خواسته تا طرح عملی راه اندازی کانال‌های پولی در یوتیوب را ارائه کنند. در این کانال‌ها، بینندگان در ازای تماشای ویدیو بایستی هزینه پرداخت کنند. به نقل از «عصر آگهی»، در حال حاضر هزینه عضویت در اولین شبکه پولی یوتیوب، رقمی در حدود ۱ تا ۵ دلار در ماه پیش‌بینی می‌شود.

دسترسی به آرشیو تولیدات ویدیویی، پخش زنده اتفاقها و امتیاز تماشای ویدیو پیش از نمایش عمومی، از دیگر مواردی است که از طریق اشتراک پولی یوتیوب میسر خواهد شد. البته در حال حاضر هم می‌توانیم بعضی از فیلم‌های سینمائی و ویدیوها را بصورت کرایه‌ای در یوتیوب تماشا کنیم، منتها طرح تازه مبنی بر «درآمدزائی از طریق یوتیوب»، می‌تواند این صنعت را وارد ابعاد بسیار گسترده‌تری کند.

به طور طبیعی، در صورت عملی شدن این طرح، بیشتر محتوای آپلود شده توسط کاربران یوتیوب، همچنان رایگان خواهد ماند؛ اما در عین حال پرداخت حق عضویت می‌تواند امکان تماشای ویدیوهای با کیفیت بالا را برای کاربران فراهم کرده و نیز منابع درآمدزائی تازهی برای شبکه یوتیوب ایجاد نماید. اجرای این طرح با حدود ۲۵ شبکه آغاز خواهد شد.

سهم پیش‌بینی شده برای هریک از شرکاء (یوتیوب – شبکه تولید کننده ویدیو) حدود ۴۴ به ۵۵ خواهد بود، درست مانند سهمیه بندی سود حاصل از آگهی‌ها در یوتیوب که هم اکنون اعمال می‌شود. همچنین شرکای یوتیوب امکان اضافه کردن پیام‌های بازرگانی به محصولات شبکه خود را خواهند داشت، هرچند چگونگی ارائه این آگهی‌ها، هنوز به روشنی معلوم نیست.

منبع: خودنویس

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.