یورو ۴، قصه از کجا شروع شد؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 یورو 4، قصه از کجا شروع شد؟

یورو ۴، قصه از کجا شروع شد؟

ممتازنیوز: با وجود اینکه قرار بود از ابتدای سال ۹۲ خودروها با استاندارد یورو ۴ تولید شوند اما با گذشت ۵ ماه هنوز پای خودروهای یورو ۴ به کشور ما باز نشده است.

به گزارش ممتازنیوز، بر اساس مصوبه مجلس در خصوص تولید خودرو با استاندارد یورو ۴ قرار بر این بود که از ابتدای سال ۹۲ خودروسازان تمام محصولات خود را با این استاندارد به بازار عرضه کنند اما هم اکنون با گذشت چند ماه همچنان خودروها با استاندارد یورو ۲ پلاک می شوند.
خودروسازان و شرکت نفتی ها همچنان در حال پاس دادن توپ به زمین یکدیگر هستند و هر کدام سعی بر این دارند تا کم کاری و تقصیر خود در تولید نشدن سوخت و خودرویورو ۴ را بر گردن یکدیگر بیندازند.
خودروسازان ادعا می کنند جهت تولید خودرو با استاندارد یورو ۴ ابتدا باید شرکت نفت سوخت متناسب با این خودروها را به صورت سراسری توزیع کند از طرفی هم مسئولین شرکت نفت اعلام کرده اند سوخت یورو ۴ توزیع شده و خودروسازان نیز باید همزمان با آن محصولات خود را با این استاندارد تولید کنند.
دبیر انجمن خودروسازان ایران در این رابطه گفت: بر اساس وعده های سازمان حفاظت از محیط زیست در سال گذشته مبنی بر توزیع سراسری سوخت یورو ۴ در سال جاری خودروسازان قول تولید خودرو با همین استاندارد را داده بودند اما هنوز خبری از توزیع سراسری سوخت یورو ۴ نیست.
احمد نعمت بخش افزود: هم اکنون خودروهای فول سی.کی.دی نظیر مگان، ام.وی.ام، محصولات کرمان موتور، مزدا و همچنین خودروهایی نظیر ۲۰۶ و تندر که موتور آنها وارداتی است مطابق با استاندارد یورو ۴ تولید می شود اما هنوز سوخت مناسب این خودروها در سراسر کشور توزیع نمی شود.
وی همچنین اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات دولت تولید خودرو با استاندارد یورو ۴، این ضرورت وجود دارد که توزیع سراسری سوخت مناسب جهت مصرف این خودروها ۶ ماه پیش از تولید آنها آغاز شود که هم اکنون به دلیل عدم تحقق این، در پی مذاکرات انجام شده ومسئولسن مجاب شدند که تولید خودرو یورو ۴ در شرایطی که سوخت مناسب آن وجود ندارد امری نادرست است زیرا استفاده از بنزین معمولی موجب آسیب رسیدن به موتور و کاتالیست این خودروها می شود.
توقف موقتی شماره گذاری خودروهای یورو ۲ موجب سردرگمی مشتریان شده بود و تمامی این بازی ها موجب شد تا تفاوت قیمت خودروهای یورو ۲ با یورو ۴ از ۷۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون تومان برسد و این مردم بودند که قربانی بازی خودروسازان و شرکت نفت شدند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.