یکپارچه‌سازی پرداخت‌ها پس از اعلام بانک مرکزی

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: مدیرعامل شاپرک با بیان این‌که ۶۰ الی ۷۰ درصد پذیرش کلیه پرداخت‌های اینترنتی در شبکه شتاب از طریق بانک‌ها متوقف و در شبکه الکترونیکی پرداخت شاپرک متمرکز شده است، تاکید کرد:شبکه آمادگی متمرکز شدن پرداخت‌ها از طریق سامانه شاپرک را دارد اما زمان قطعی را بانک مرکزی اعلام می کند.

سامان قطبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:بنا بود که کلیه پرداخت‌های اینترنتی از آذر ماه سال جاری در شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک متمرکز و تراکنش ها صرفا از طریق این شبکه انجام شود که اکنون ۶۰ الی ۷۰ درصد تراکنش‌ها از طریق شاپرک انجام می‌شود.

وی با بیان این که احتمالا از پایان آذر ماه پذیرش کلیه پرداخت‌های اینترنتی در شبکه شتاب از طریق بانک‌ها متوقف خواهد شد، گفت:درگاه اینترنتی بانک‌ها کماکان فعال خواهد بود اما خرید اینترنتی از مسیر شاپرک که متعلق به بانک‌ها است انجام می‌شود تا مقررات حاکم بر نظام پرداخت اجرا شود تا ذینفعان راضی باشند.

مدیرعامل شاپرک با بیان این‌که پیش از این نیز این سامانه فعال بوده است، خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های مجازی باید برای فروش اینترنتی نماد اطمینان و مجوز کسب داشته باشند که در این زمینه باید به وزارت بازرگانی مراجعه و درخواست اخذ مجوز کسب بدهند.

قطبی با اشاره به این‌که برای جلوگیری از توقف یا اختلال در ارائه خدمات پرداخت اینترنتی به پذیرندگان، هماهنگی‌های لازم بین بانکهای ارائه کننده این خدمت، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت و شاپرک در دست انجام است، تصریح کرد:یکی از مهم ترین تاثیرات این یکپارچه سازی بی نیازی از تعدد درگاههای پرداخت است.

به گفته او پذیرنده اینترنتی صرف نظر از بانک مورد نظر خود جهت واریز وجوه می تواند از بین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت دارای مجوز که فهرست آنها در پایگاه اینترنتی شاپرک موجود است یکی را انتخاب کنند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.