یکی از بهترین بازی های شهاب حسینی در یک سریال پلیسی+عکس

 رضا دادویی معتقد است که در ساخت آثار پلیسی نباید شخصیت پلیس را مبرا از اشتباه دانست.

رضا دادویی کارگردان فیلم تلویزیونی «تعبیر خواب» در گفتگو با خبر آنلاین به روند ساخت این پروژه تلویزیونی اشاره کرد و گفت: «وقتی ساخت این فیلم به من پیشنهاد شد کمی با فیلمنامه به لحاظ ساختاری مشکل داشتم؛ چرا که فیلمنامه این تله فیلم باز بر حسب کلیشه‌های رایج درباره شخصیت پلیس نوشته شده بود و پیشنهاد من برای بهتر شدن فیلمنامه این بود که به جای پر رنگ نشان دادن صحنه‌های اکشن کمی به روابط انسانی شخصیت‌ها بپردازیم.»

او درباره انتخاب شهاب حسینی به عنوان بازیگر نقش اول این فیلم تلویزیونی گفت: «شهاب حسینی اولین بازیگری بود که برای ایفای نقش به ذهنم رسید وخوشبختانه شهاب با نگاه من در کارگردانی آشنایی داشت و خوشحالم که شهاب حسینی بعد از مدت‌ها دوری از فضای تلویزیون با این پروژه همکاری کرد.»

او ادامه داد: «همانطور که من از حضور شهاب حسینی در اولین اثر تلویزیونی‌ام لذت بردم به‌‌ همان اندازه شهاب حسینی هم از حضور در این فیلم راضی بود. با شهاب در ابتدای شروع کار صحبت‌های زیادی روی فیلمنامه داشتیم و ایده‌هایش به روند نگارش فیلمنامه کمک کرد علاوه بر اینکه خودش را در اختیار گروه گذاشت و رفته رفته با کمک او به منطق رفتاری یک پلیس رسیدیم و به نظر من این اثر تفاوت بسیاری با سایر آثار پلیسی دارد.»

شهاب حسینی در نمایی از فیلم تلویزیونی «تعبیر خواب»

دادویی با اشاره به به روند ساخت آثار پلیسی در رسانه ملی گفت: «متاسفانه عمده آثار پلیسی که در تلویزیون ایران ساخته می‌شود به گونه‌ای است که شخصیت پلیس خیلی برای مخاطب باور پذیر نیست و به نوعی پلیس بومی به مردم معرفی نمی شود و ما فقط به دنبال مشابه سازی پلیس از فیلم ها و سریال های خارجی هستیم. اما در «تعبیر خواب» به دنبال فرم دیگری از نشان دادن شخصیت پلیس بودیم. در این فیلم پلیس به گونه‌ای تصویر شده است که داستان بر اساس اشتباه او شکل می‌گیرد. پلیسی که سعی دارد از بدی‌ها پرهیز کند.»

رضا دادویی فیلم تلویزیونی «تعبیر خواب» رابه سفارش موسسه ناجی هنر و به تهیه کندگی ابراهیم رضایی برای پخش در هفته ناجا و شبکه یک سیما آماده می‌کند. این فیلم روایتگر زندگی یک پلیس است؛ مردی که زندگی شخصی پرفراز و نشیبی دارد و در همین حین در دو راهی انتخابی مهم قرار می‌گیرد…

در این فیلم تلویزیونی شهاب حسینی ، حمید ابراهیمی، مهران نائل، رضا آشتیانی، الهه حسینی و… ایفای نقش کرده‌اند.


سینمای ایران و جهان

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. عادي:

    عالی بود اقای حسینی بهترین بازیگر مرد ایران هستن.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.