یکی یک دونه ها چاق تر می شوند

نتایج یک تحقیقات نشان می دهد کودکان تک و بدون خواهر و برادر بیش از ۵۰ درصد نسبت به بقیه در معرض خطر بروز چاقی هستند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، یافته‌های گروهی از دانشمندان در یک مطالعه روی ۱۲ هزارکودک در نقاط مختلف ۸ کشور اروپایی از جمله سوئد نشان می دهد با بررسی رژیم غذایی، شیوه زندگی، چاقی و تأثیر آنها احتمال چاقی در کودکان تنها تا ۵۰ درصد بیشتر از کودکان هم سن دارای خواهر و برادرشان است.

بر اساس این گزارش، نتایج حاصل از این گزارش می‌افزاید: در این مطالعه عوامل دیگر مؤثر بروز چاقی مانند سن، جنس، وزن نوزاد هنگام تولد و وزن پدر و مادر تحت کنترل قرار گرفته و مشاهده شده است که میزان BMI‌ این کودکان با پرسشنامه‌ای درخصوص عادات غذاخوردن، مشاهده تلویزیون و میزان بازی در فضای باز مرتبط بوده است.

براساس این گزارش محققان افزودند: کودکان تنها اغلب، کمتر به بازی در فضای بیرون ترغیب می‌شوند و به احتمال زیاد بیشتر در اتاق خواب خود به تماشای تلویزیون می‌پردازند.

به گفته محققان این کودکان بیشتر از بقیه مستعد ابتلا به چاقی هستند و ممکن است این پدیده علاوه بر تک بودن آنها به دلیل تفاوت‌های فردی در محیط خانواده نیز باشد که ما قادر به اندازه‌گیری جزئیات آن نیستیم و برای درک بهتر این رابطه علت و معلولی یک مطالعه پی‌گیری دیگر در خانواده‌ها به زودی صورت خواهد گرفت.

گفتنی است بیش از ۲ میلیون کودک در اروپا دچار اضافه وزن شده‌اند و این مطالعه نشان می‌دهد که چاقی در میان کودکان کشورهای جنوب از جمله ایتالیا، اسپانیا و قبرس بیشتر از سوئد و سایر کشورهای شمال است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.