یک برنامه خوب برای روز اول سرماخوردگی

۱۹م دیماه ،

یک برنامه خوب برای روز اول سرماخوردگی

اینجا به شما می‌گوییم چطور با یک برنامه‌ریزی ۲۴ساعته حال خودتان را خوب کنید و آماده برگشتن سر کار (یا کلاس) شوید.

به گزارش راسخون، باید سعی کنید تا می‌توانید بدن‌تان را هیدراته کنید. در واقع رساندن مایعات کافی به بدن یکی از بهترین راهبردهای ممکن برای مقابله با سرماخوردگی و آنفلوآنزاست. بهترین کار این است که با یک لیوان آب پرتقال آغاز کنید تا به بدن تان ویتامین C برسانید، اینگونه سیستم ایمنی‌تان تقویت می‌شود. سپس یک لیوان آب بخورید، طی روز هم حداقل ۸ لیوان دیگر مایعات بخورید. مایعات سم‌ها را از بدن شما دفع می‌کند و به شما کمک می‌کند با عفونت بجنگید. اگر تب دارید چون با تعریق و تنفس آب از دست می‌دهید میزان نوشیدن‌تان را بیشتر هم کنید.
 
یادتان باشد که قرص نخوردن همیشه کار خوبی نیست، باید بدانید که به تنهایی نباید با عفونت بجنگید.داروهایی مثل پاراستامول و ایبوپروفن می‌تواند تب شما را پایین بیاورد و در عین حال سبب شود شما کمتر مایعات از دست بدهید. در عین حال این داروها سیستم ایمنی شما را هم تقویت می‌کند و اینگونه بدن‌تان بهتر می‌تواند با بیماری بجنگد. می‌توانید یک قرص را در ساعت ۱۰ صبح و یک قرص دیگر را ۴ تا ۶ ساعت بعد بخورید. در کل روزی ۳ عدد از این داروها را مصرف کنید.
 
احتمالا آنقدر کم‌اشتها میباشید که اصلا دوست ندارید غذا بخورید اما مطمئن باشید بدن‌تان به انرژی نیاز دارد.پروتئین مرغ به بازسازی سیستم ایمنی کمک می‌کند، سیر و پیاز داخل این سوپ هم با میکروب‌ها مبارزه کرده و کل سوپ هم سبب می‌شود سلول‌‌های مرده و میکروب‌ها از بدن خارج شود. اگر معده‌تان حتی سوپ مرغ را هم تحمل نکرد، می‌توانید یک موز بخورید که منبعی غنی از پتاسیم است و سیستم ایمنی بدن‌ را تقویت می‌‌کند.
اگرچه بدن‌تان به استراحت نیاز دارد، اما اگر تمام روز را بخوابید شب نمی‌توانید بخوابید و اینگونه روز بعد حال بدتری خواهید داشت. اگر بدن‌تان به استراحت نیاز دارد چرت بزنید اما این چرت نباید بیشتر از ۴۵ دقیقه باشد. اینگونه می‌توانید شب خوب استراحت کنید و برای فردا انرژی بیشتری داشته باشید. اگر خسته میباشید دراز بکشید اما نخوابید، خودتان را سرگرم کنید، اما سعی کنید کار نکنید که خسته شوید.
 
 
اگر احساس می‌کنید نسبت به صبح بهتر میباشید، می‌توانید برای یک پیاده‌روی ۱۰ دقیقه‌ای اقدام کنید. یک پیاده‌روی کوتاه می‌تواند به بدن شما کمک کرده و درواقع عملکرد بدن‌تان را تنظیم کند. بهتر این است که به طور مثال با پوشیدن یک لباس و کفش مناسب تا مغازه نزدیک بروید و برگردید، سرعت راه رفتن شما باید نه بسیار باشد و نه کم.
 
زود به تختخواب بروید و استراحت کنید، البته نه آنقدر زود که خواب‌تان نبرد یا وسط شب بیدار شوید، حداکثر یک تا ۲ ساعت قبل از وقتی که به طور معمول می‌خواهید بخوابید تا یک خواب خوب داشته باشید و طی خواب بیدار نشوید، بهترین کار این است که حداقل ۸ ساعت بخوابید، اینگونه بدن شما فرصت خواهد داشت تا هورمون‌های لازم مثل ملاتونین و هورمون رشد را ترشح کند و اینطوری فردا صبح که بیدار می‌شوید دیگر بیمار نیستید.
 
منبع: برترین ها

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.