یک روستا با یک شیر آب

روستای سه چک در حدود ۱۵ کیلومتری شهر کرمانشاه آب آشامیدنی خود را از چاه غیرقابل شرب کارخانه سیمان غرب و تنها با یک شیر آب کم رمق تامین می‌کند. 

به گزارش مهر، این روستا با هشت خانوار جمعیت در همسایگی کارخانه سیمان غرب قرار گرفته است و تنها از یک شیر آب منشعب شده از چاه این کارخانه که به گفته مدیرعامل سیمان غرب، آشامیدنی نیست، برای شرب و سایر نیازهای خود استفاده می‌کند. 

رئیس سابق شورای روستای سه چک با اشاره به این که این روزها بشدت ‌فشار این شیر آب کم است و در پاره‌ای از مواقع قطع می‌شود، گفت: قرار بود از طریق مرکز بهداشت استان، برای روستا چاه آب حفر کنند، ولی بعدا در قراردادی که بین کارخانه سیمان و مرکز بهداشت استان بسته شد کارخانه سیمان موظف به تامین آب روستا شد. 

محمد محمدی سه‌چکی که عضو هیات امنای مسجد روستا نیز هست، افزود: رئیس مرکز بهداشت وقت استان، در قرارداد منعقد شده با کارخانه سیمان مقرر کرد که آب روستا را برای ما به صورت دائمی تامین کند و طبق این قرارداد ثانیه‌ای سه لیتر آب برای منبع اصلی روستا توسط کارخانه سیمان تامین شود، اما الان آب روستا حدود پنج سال است کم شده و کم‌کم تا جایی پیشرفته که برای مایحتاج آب خود مجبوریم هر بار به یک نهاد مراجعه کنیم که البته تاکنون پاسخی در این‌باره دریافت نکرده‌ایم. 

وی گفت: خانه‌های روستا فاقد کنتور آب است و این مورد باعث استفاده بی‌رویه برخی در گذشته شده و ما الان با مشکل کم‌آبی یا نبود آب روبه‌رو هستیم. 

محمدی گفت: هشت خانوار مجبوریم از یک شیر آب کم‌فشار به نوبت استفاده کنیم، که این موضوع در فصل گرما به خاطر مشکل بودن شست‌وشو و استحمام، برایمان دردسر بزرگی محسوب می‌شود. 

ما در روستا منبع و مخزن آب داریم و اگر آبرسانی به روستا انجام شود، مشکل کم‌آبی روستا تا حد زیادی برطرف خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت صنایع سیمان غرب نیز در رابطه با مشکل روستای سه چک گفت: روستای سه چک مدت زمان طولانی است که از آب چاه‌های شرکت سیمان غرب استفاده می‌کند. 

مسعودرضا شاکری گفت: تاکنون چند بار با شورای روستای سه چک در مورد استفاده مردم این روستا از آب چاه‌های شرکت سیمان غرب مذاکره کرده و آنان را به مصرف آب لوله‌کشی شرکت آب و فاضلاب شهری، ارشاد کرده‌ایم، اما به نتیجه نرسیدیم. 

وی ادامه داد: چاه‌های آب موجود در این شرکت برای آشامیدن مناسب نیست و در محوطه کارخانه سیمان غرب از آن برای آبپاشی فضای سبز و خنک کردن تاسیسات موجود در این شرکت استفاده می‌شود. 

وی در رابطه با قطعی آب چاه که در پاره‌ای از مواقع به وجود می‌آید، گفت: اگر اختلالی در بعضی از سیستم‌های کارخانه به وجود بیاید احتمال قطعی آب هست، مثلا در اثر اختلالی که در سیستم کوره شرکت سیمان غرب پیش آمد در روزهای گذشته آب به مدت یک روز و نیم قطع شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.