یک رویه بد در جامعه

 
                  
حجت‌الاسلام قرائتی با انتقاد از نگهداری والدین در خانه سالمندان گفت: نگهداری پدر و مادر در خانه سالمندان در واقع طرد کردن آنان است.
به گزارش فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: یکی از مواردی که باید در زندگی اجتماعی مورد توجه قرار گیرد توجه به هم‌نوع است.
 
قرائتی در ادامه با انتقاد از بی‌تفاوتی عده‌ای نسبت به هم‌نوعان خودشان گفت: ما باید در این عرصه غیرت را از امام علی(ع) بیاموزیم که حتی تحمل شنیدن ظلم به یک یهودی را نداشتند.
 
حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به بی‌تفاوت شدن برخی از افراد در شرایط کنونی، گفت: هرگز از مردم رو برنگردانید چرا که اگر امروز یک لیوان آب به دست کسی بدهید، فردی نیز پیدا می‌شود که در موقع نیازتان لیوان آبی به شما دهد.
 
قرائتی ادامه داد: در روایات آمده است که اگر کسی شب سیر بخوابد و همسایه او گرسنه باشد، دین ندارد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه والدین در خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: قرآن کریم خطاب به فرزندان می‌گوید که والدین پیر را در کنار خودتان نگه داشته و آنها را طرد نکنید.
 
قرائتی با اشاره به آیات قرآن‌کریم، افزود: اگر همسران شما توانایی نگهداری از والدین شما را ندارد، این موضوع را به آنها تحمیل نکنید.
 
وی در بیان راهکاری برای حمایت و نگهداری والدین مسن از سوی فرزندان، اظهار کرد: در این راستا برای والدین در نزدیک محل سکونت خود، منزلی تهیه کنید و به آنها سر بزنید.
 
وی هم‌صحبتی با پدر و مادر را از دیگر دستورات قرآن عنوان کرد و گفت: در اسلام توجه خاص به والدین شده است و در این ارتباط اسکان پدر و مادر در خانه سالمندان در واقع طرد کردن آنها است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.