یک فیلم دیگر نیز ۵۰۰ میلیون دلاری شد

فیلم ابرقهرمانی «تور: دنیای تاریک» تولید استودیوهای دیزنی و مارول در سومین هفته اکران مجموع فروش خود را از مرز ۵۰۰ میلیون دلار گذراند.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، سه‌بعدی «تور: دنیای تاریک» از سه هفته پیش در سطح بین‌المللی و از دو هفته پیش در آمریکای شمالی اکران شده است.  

دنباله فیلم «تور» پس از «آیرون من ۳» و «دانشگاه هیولاها» سومین فیلم دیزنی است که امسال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار فروخته است.

«تور: دنیای تاریک» تا پایان روز چهارشنبه در سطح بین‌المللی ۳۵۲٫۲ میلیون دلار و در ایالات متحده و کانادا ۱۵۲ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی خود را به ۵۰۴٫۲ میلیون دلار رساند.

«تور ۲» همین حالا از اولین «تور» پیشی گرفته که سال ۲۰۱۱ اکران شد و مجموع فروش جهانی آن به ۴۴۹ میلیون دلار رسید.

این فیلم با ۴۶٫۱ میلیون دلار بیشترین فروش را در چین داشت. روسیه با ۳۳٫۶ میلیون دلار و بریتانیا، برزیل و مکزیک هر یک با بیش از ۲۰ میلیون دلار در رده‌های بعدی می باشند.

کریس هِمس‌ورث بازیگر استرالیایی در «تور: دنیای تاریک» بار دیگر به نقش تور، ‌خدای اسکاندیناویایی ظاهر شده است. این بار تور، جنگجوی قدرتمند، اما مغرور به همراه پدرش اودین به مبارزه با «اِلف‌های تاریک» که یک نژاد باستانی ستیزه‌جو می باشند، برمی‌خیزد. مالِکیتِ کینه‌توز که رهبر این نیروی فضایی است، قصد دارد «قلمروهای نهم» را به تاریکی بازگرداند. در این بین، جین فاستر (ناتالی پورتمن) در کنار اوست.

تام هیدلستن، استلان اسکارسگارد، ایدریس البا، کریستوفر اکلستن، رنه روسو و آنتونی هاپکینز از دیگر بازیگران فیلم «تور: دنیای تاریک» می باشند.

اولین «تور» را کنت برانا کارگردانی کرد. آلن تیلور یکی از کارگردانان سریال «بازی تاج و تخت» دنباله فیلم را کارگردانی کرده است.    

تور در اساطیر اسکاندیناوی خدای تندر و آذرخش است. این شخصیت اولین بار سال ۱۹۶۲ در قالب یک قصه مصور انتشار یافت.

اوایل این هفته مجموع فروش جهانی درام فضایی «جاذبه» با بازی ساندرا بولاک و جرج کلونی نیز از مرز ۵۰۰ میلیون دلار گذشت، هرچند این فیلم در هفت هفته به چنین موفقیتی دست یافت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.