یک مترمربع خانه؛ نه میلیون تومان!

مرکز آمار ایران از افزایش ۱۶.۵درصدی میانگین قیمت مسکن و ۱۸.۲درصدی اجاره‌ بها در پاییز سال ۹۰ خبر داد و اعلام کرد: حداکثر قیمت مسکن در تهران در پاییز سال گذشته بیش از متری ۸٫۷ میلیون تومان بوده است.

فارس – مرکز آمار ایران از افزایش ۱۶٫۵ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی و افزایش ۱۸٫۲ درصدی متوسط مبلغ اجاره به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت آن در پاییز ۹۰ نسبت به پائیز ۸۹ خبر داد.

 

متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۱ میلیون و ۶۸۱ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۱۰٫۲ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۲٫۵ درصد افزایش داشته است.

 

قیمت فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در تهران حداقل ۳ میلیون و ۵۷۱ هزار ریال و حداکثر ۷۳ میلیون و ۹۱۹ هزار ریال و متوسط ۲۱ میلیون و ۶۸۱ هزار ریال اعلام شده که نسبت به تابستان سال ۹۰ حدود ۱۰٫۲ درصد و نسبت به پاییز ۸۹ حدود ۳۲٫۵ درصد افزایش یافته است.

 

مرکز آمار در ادامه اعلام کرد: متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۱ میلیون و ۴۷۷ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۳٫۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۶٫۵ درصد افزایش داشته است.

 

حداقل، حداکثر و متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی و درصد تغییرات آن در شهر تهران در پاییز ۱۳۹۰ نیز اعلام شد.

 

قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی حداقل ۲ میلیون و ۹۱۷ هزار ریال، حداکثر ۸۷ میلیون و ۱۵۷ هزار ریال و متوسط ۲۱ میلیون و ۴۷۷ ریال بوده است که نسبت به تابستان سال ۹۰ حدود ۳٫۱ درصد و نسبت به پاییز سال ۸۹ حدود ۱۶٫۵ درصد افزایش یافته است. 


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.